Φέτος οι τάξεις Στ1 και Στ2 έχουν τη μεγάλη χαρά να συμμετέχει στην εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Προληπτικού Προγράμματος Ψυχικής Ανθεκτικότητας «RESCUR: Ένα Εμπόδιο, Μια Ευκαιρία». Το πρόγραμμα αυτό είναι ένα νέο πρόγραμμα που δημιουργήθηκε υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αποτελεί μια συλλογική δουλειά έξι πανεπιστημίων, συμπεριλαμβανομένου και του Πανεπιστημίου Κρήτης με τη Μονάδα Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Το πρόγραμμα αυτό θα εφαρμοστεί σε 110 τάξεις σε όλη την Ελλάδα για την τρέχουσα σχολική χρονιά! Μετά από αξιολόγηση πολλών αιτήσεων οι τάξεις μας επιλέχθηκαν να συμμετέχουν σε αυτό το πρόγραμμα και είμαστε πολύ χαρούμενοι γι αυτό! Όλοι οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουμε στο πρόγραμμα παρακολουθήσαμε εκπαίδευση 20 ωρών από το Πανεπιστήμιο Κρήτης, και συγκεκριμένα από τον Αναπληρωτή Καθηγητή Σχολικής Ψυχολογίας κύριο Αναστάσιο Ματσόπουλο και τη Σχολική Ψυχολόγο, Συνεργάτη της Μονάδας Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης κυρία Γκαβογιαννάκη Μαρίζα, προκειμένου το πρόγραμμα να εφαρμοστεί στις τάξεις μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Το πρόγραμμα αυτό είναι ένα πρόγραμμα προαγωγής της Ψυχικής Ανθεκτικότητας παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας (διαφορετικές δραστηριότητες για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό) που στοχεύει να προάγει και να εξελίξει τις κοινωνικές, συναισθηματικές και διαπροσωπικές ικανότητες των παιδιών. Τα παιδιά διδάσκονται πολλαπλές δεξιότητες, ώστε να αξιοποιήσουν τους πόρους από το περιβάλλον, αλλά και τα προσωπικά τους προτερήματα για να ανταπεξέλθουν σε πιθανά εμπόδια/δυσκολίες και να συνεχίσουν με αισιοδοξία και θετική προσέγγιση να αναπτύσσονται σε διάφορους τομείς.
Οι θεματικές ενότητες του προγράμματος είναι:
1.Καλλιεργώντας δεξιότητες επικοινωνίας
2.Καλλιεργώντας και διατηρώντας υγιείς σχέσεις
- Καλλιεργώντας μια νοοτροπία εξέλιξης
4.Αναπτύσσοντας αποφασιστικότητα και αυτοαποτελεσματικότητα
- Αξιοποιώντας και αναπτύσσοντας τα προτερήματα.
- «Μεταμορφώνοντας τις προκλήσεις σε ευκαιρίες»
Το πρόγραμμα αποτελείται από μια σειρά δραστηριοτήτων και θα υλοποιείται εβδομαδιαίως στις τάξεις μας. Οι δραστηριότητες ξεκινούν συνήθως με μια ιστορία, που για τα παιδιά μικρής ηλικίας θα γίνεται με βασικούς ήρωες ένα σκίουρο, τον Ηρακλή και μια σκαντζοχοιρίνα την Αριστέα και για τα μεγαλύτερα παιδιά με διάφορες άλλες ιστορίες, συμπεριλαμβανομένου ιστορίες από την πραγματική ζωή. Στη συνέχεια θα υπάρχει μια βιωματική άσκηση, παιχνίδι ρόλων, παιχνίδι ή κατασκευή με στόχο την εμπέδωση της δεξιότητας που διδάχθηκε στα πλαίσια της δραστηριότητας. Τη δραστηριότητα του σχολείου ακολουθεί συνήθως μια δραστηριότητα για το σπίτι, η οποία έχει στόχο να βοηθήσει το παιδί να εξασκήσει περαιτέρω κάποιες δεξιότητες και ταυτόχρονα να ενδυναμώσει την επικοινωνία και αλληλεπίδραση του παιδιού με τους γονείς, που έχει καθοριστική σημασία για την εξέλιξη και καλλιέργεια της ψυχικής ανθεκτικότητας του παιδιού.
Στα πλαίσια λοιπόν της υλοποίησης του προγράμματος αυτού, οι γονείς - κηδεμόνες της Στ΄ τάξης προσκλήθηκαν να συμμετάσχουν στη διαδικτυακή ομιλία που μας έκανε ο κύριος Αναστάσιος Ματσόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής Σχολικής Ψυχολογίας στις 23 Οκτωβρίου 2024 και ώρα 6:30 με θέμα: «Ο Καθοριστικός Ρόλος των Γονέων στην Ενδυνάμωση της Ψυχικής Ανθεκτικότητας των Παιδιών». Χώρος συνάντησης ήταν η μία αίθουσα της Στ΄ τάξης του σχολείου, όπου από εκεί παρακολουθήσαμε τον καθηγητή εξ αποστάσεως να μας εξηγεί το πρόγραμμα. Οι γονείς -κηδεμόνες από όλα τα συμμετέχοντα σχολεία πανελλαδικώς έλυσαν τις απορίες που είχαν και ενθουσιασμένοι συμπέραναν πόσο σημαντικές είναι τέτοιες πρωτοβουλίες να παίρνουνται στη σημερινή ζωή.
-
Εμφανίσεις: 272