22710 31226                      mail@dim-thymian.chi.sch.gr                      Blog                      Facebook                      Youtube                      Αναζήτηση

ΣΤ' Τάξη Τμήμα 2ο

Την Τετάρτη 5 Μαρτίου 2025 η ΣΤ΄και η Γ΄τάξη του σχολείου μας επισκέφτηκε

τη ΔΙΑΝΟΧ (Διαχείριση απορριμμάτων) στο Χαλκειός. Η Στ΄τάξη συμμετείχε και σε δεντροφύτευση στον Προφήτη Ηλία.

Η συμμετοχή μας σε δράσεις ανακύκλωσης και δεντροφύτευσης αποτελεί μια συλλογική προσπάθεια για την προστασία του περιβάλλοντος και την προώθηση της βιωσιμότητας. Ως σχολείο, αποφασίσαμε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να συμβάλουμε ενεργά στη δημιουργία ενός πιο πράσινου και καθαρού κόσμου.

Η δράση μας ξεκίνησε με μια ενημερωτική συνάντηση,στη ΔΙΑΝΟΧ όπου συζητήσαμε τη σημασία της ανακύκλωσης και των οφελών που προσφέρει, όπως η μείωση των αποβλήτων και η εξοικονόμηση φυσικών πόρων.

Παράλληλα, προγραμματίσαμε δεντροφύτευση στον προφήτη Ηλία. Με εργαλεία και δενδρύλλια στο χέρι, επισκεφθήκαμε τον χώρο και ξεκινήσαμε να φυτεύουμε. Κάθε δέντρο που φυτεύαμε δεν σήμαινε μόνο μια μικρή συμβολή στην αποκατάσταση του οικοσυστήματος, αλλά και μια υπόσχεση για το μέλλον, για τις επόμενες γενιές. Η αίσθηση της ικανοποίησης που νιώσαμε βλέποντας τα δέντρα να φυτεύονται ήταν ανεκτίμητη.

Η συμμετοχή μας σε αυτές τις δράσεις μας γέμισε με γνώσεις και εμπειρίες, αλλά κυρίως μας έδειξε τη δύναμη της συλλογικής δράσης. Ξέρουμε ότι η ανακύκλωση και η δεντροφύτευση είναι βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση και σκοπεύουμε να συνεχίσουμε αυτές τις πρωτοβουλίες στο μέλλον. Κάθε μικρή προσπάθεια μπορεί να κάνει τη διαφορά, και ως σχολείο, είμαστε αποφασισμένοι να συμβάλλουμε σε ένα πιο βιώσιμο και υγιές περιβάλλον.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “KIDS SAVE LIVES”

Την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2025 στα πλαίσια της συμμετοχής του σχολείου στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του “KIDS SAVE LIVES”οι μαθητές της ΣΤ΄τάξης εκπαιδεύτηκαν στις πρώτες βοήθειες που αφορούν ανθρώπους που κινδυνεύει η ζωή τους.

Σκοπός του προγράμματος «Τα Παιδιά Σώζουν Ζωές» είναι η προαγωγή της σωματικής και κοινωνικής υγείας, η κατανόηση της σημασίας της πρόληψης, της σωστής αντίδρασης σε επείγουσες καταστάσεις, καθώς και της αλληλεγγύης και της προσφοράς προς τον συνάνθρωπο, με ιδιαίτερη μνεία στην αξία του εθελοντισμού, στους κόλπους του οποίου εξυψώνονται οι αξίες και τα ιδανικά της ανθρώπινης ζωής.

Την πρώτη και δεύτερη ώρα οι μαθητές εκπαιδεύτηκαν στην αντιμετώπιση θυμάτων καρδιακής ανακοπής. Έμαθαν να αναγνωρίζουν τα σημάδια της ανακοπής , να κάνουν έλεγχο αναπνοής, να καλούν βοήθεια (166) και να χορηγούν ΚΑΡΠΑ (καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση). Την τρίτη και τέταρτη ώρα εκπαιδεύτηκαν στις πρώτες βοήθειες σε θύμα πνιγμονής από ξένο σώμα και τοποθέτηση θύματος σε θέση ανάνηψης. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα επίσης είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την πρόληψη αντικοινωνικών συμπεριφορών, όπως τον Σχολικό Εκφοβισμό, καθώς προάγει την καλλιέργεια αυτοσεβασμού και σεβασμού προς τους άλλους, συμβάλλει στην κατανόηση της ευθύνης των πράξεών μας και της επίδρασης της συμπεριφοράς μας στον έξω κόσμο, ενώ εξελίσσει την ενσυναίσθηση, την ανοχή και την αυτοεπίγνωση. Το ενδιαφέρον που έδειξαν τα παιδιά ήταν συγκινητικό και αποδεικνύεται ότι μέσα από τα κατάλληλα εκπαιδευτικά προγράμματα θα γίνουν υπεύθυνοι και ενεργοί πολίτες με υψηλό αίσθημα κοινωνικής προσφοράς.

eikona_viber_2025-02-21_15-52-13-322_censoredeikona_viber_2025-02-21_15-52-14-500_censoredeikona_viber_2025-02-21_15-53-28-946_censoredeikona_viber_2025-02-21_15-53-53-846_censoredeikona_viber_2025-02-21_15-53-53-912_censoredeikona_viber_2025-02-21_15-53-54-126_censored

Φέτος οι τάξεις Στ1 και Στ2 έχουν τη μεγάλη χαρά να συμμετέχει στην εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Προληπτικού Προγράμματος Ψυχικής Ανθεκτικότητας «RESCUR: Ένα Εμπόδιο,  Μια Ευκαιρία». Το πρόγραμμα αυτό είναι ένα νέο πρόγραμμα που δημιουργήθηκε υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αποτελεί μια συλλογική δουλειά έξι πανεπιστημίων, συμπεριλαμβανομένου και του Πανεπιστημίου Κρήτης με τη Μονάδα Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Το πρόγραμμα αυτό θα εφαρμοστεί σε 110 τάξεις σε όλη την Ελλάδα για την τρέχουσα σχολική χρονιά! Μετά από αξιολόγηση πολλών αιτήσεων οι τάξεις μας επιλέχθηκαν να συμμετέχουν σε αυτό το πρόγραμμα και είμαστε πολύ χαρούμενοι γι αυτό! Όλοι οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουμε στο πρόγραμμα παρακολουθήσαμε εκπαίδευση 20 ωρών από το Πανεπιστήμιο Κρήτης, και συγκεκριμένα από τον Αναπληρωτή Καθηγητή Σχολικής Ψυχολογίας κύριο Αναστάσιο Ματσόπουλο και τη Σχολική Ψυχολόγο, Συνεργάτη  της Μονάδας Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης κυρία Γκαβογιαννάκη Μαρίζα, προκειμένου το πρόγραμμα να εφαρμοστεί στις τάξεις μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Το πρόγραμμα αυτό είναι ένα πρόγραμμα προαγωγής της Ψυχικής Ανθεκτικότητας παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας (διαφορετικές δραστηριότητες για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό) που στοχεύει να προάγει και να εξελίξει τις κοινωνικές, συναισθηματικές και διαπροσωπικές ικανότητες των παιδιών. Τα παιδιά διδάσκονται πολλαπλές δεξιότητες, ώστε να αξιοποιήσουν τους πόρους από το περιβάλλον, αλλά και τα προσωπικά τους προτερήματα για να ανταπεξέλθουν σε πιθανά εμπόδια/δυσκολίες και να συνεχίσουν με αισιοδοξία και θετική προσέγγιση να αναπτύσσονται σε διάφορους τομείς.       

Οι θεματικές ενότητες του προγράμματος είναι:

1.Καλλιεργώντας δεξιότητες επικοινωνίας

2.Καλλιεργώντας και διατηρώντας υγιείς σχέσεις

  1. Καλλιεργώντας μια νοοτροπία εξέλιξης

4.Αναπτύσσοντας αποφασιστικότητα και αυτοαποτελεσματικότητα

  1. Αξιοποιώντας και αναπτύσσοντας τα προτερήματα.
  2. «Μεταμορφώνοντας τις προκλήσεις σε ευκαιρίες»

Το πρόγραμμα αποτελείται από μια σειρά δραστηριοτήτων και θα υλοποιείται εβδομαδιαίως στις τάξεις μας. Οι δραστηριότητες ξεκινούν συνήθως με μια ιστορία, που για τα παιδιά μικρής ηλικίας θα γίνεται με βασικούς ήρωες ένα σκίουρο, τον Ηρακλή και μια σκαντζοχοιρίνα την Αριστέα και για τα μεγαλύτερα παιδιά με διάφορες άλλες ιστορίες, συμπεριλαμβανομένου ιστορίες από την πραγματική ζωή. Στη συνέχεια θα υπάρχει μια βιωματική άσκηση, παιχνίδι ρόλων, παιχνίδι ή κατασκευή με στόχο την εμπέδωση της δεξιότητας που διδάχθηκε στα πλαίσια της δραστηριότητας. Τη δραστηριότητα του σχολείου ακολουθεί συνήθως μια δραστηριότητα για το σπίτι, η οποία έχει στόχο να βοηθήσει το παιδί να εξασκήσει περαιτέρω κάποιες δεξιότητες και ταυτόχρονα να ενδυναμώσει την επικοινωνία και αλληλεπίδραση του παιδιού με τους γονείς, που έχει καθοριστική σημασία για την εξέλιξη και καλλιέργεια της ψυχικής ανθεκτικότητας του παιδιού.

Στα πλαίσια λοιπόν της υλοποίησης του προγράμματος αυτού, οι γονείς - κηδεμόνες της Στ΄ τάξης προσκλήθηκαν να συμμετάσχουν στη διαδικτυακή ομιλία που μας έκανε ο κύριος Αναστάσιος Ματσόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής Σχολικής Ψυχολογίας στις 23 Οκτωβρίου 2024 και ώρα 6:30 με θέμα: «Ο Καθοριστικός Ρόλος των Γονέων στην Ενδυνάμωση της Ψυχικής Ανθεκτικότητας των Παιδιών». Χώρος συνάντησης ήταν η μία αίθουσα της Στ΄ τάξης του σχολείου, όπου από εκεί παρακολουθήσαμε τον καθηγητή εξ αποστάσεως να μας εξηγεί το πρόγραμμα. Οι γονείς -κηδεμόνες από όλα τα συμμετέχοντα σχολεία πανελλαδικώς έλυσαν τις απορίες που είχαν και ενθουσιασμένοι συμπέραναν πόσο σημαντικές είναι τέτοιες πρωτοβουλίες να παίρνουνται στη σημερινή ζωή.

Την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024 οι μαθητές της Στ τάξης του σχολείου μας με τους δασκάλους τους κ. Αντώνη Γκιούλη, κ. Κοσμά Μανέ και κ. Ασπασία Ματθαίου πραγματοποίησαν βιωματική δράση εθελοντικού καθαρισμού της παραλίας του Μέγα Λιμνιώνα σε συνεργασία με την Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος HELMEPA, στα πλαίσια του Παγκόσμιου Καθαρισμού Θαλασσών International Coastal Cleanup 2024 του διεθνούς οργανισμού Ocean Conservancy.

Παράλληλα το σχολείο μας «υιοθέτησε» την παραλία του Μέγα Λιμνιώνα συμμετέχοντας στο πρόγραμμα παρακολούθησης παράκτιας ρύπανσης του WWF Ελλάς, που βασίζεται στο πρόγραμμα “Adopt a beach” του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ) και των Ηνωμένων Εθνών για το Περιβάλλον (UNEP).

Η συμμετοχή των παιδιών σε τέτοιες βιωματικές δράσεις τα μετατρέπει από απλούς θεατές σε εν δυνάμει «προστάτες» των θαλάσσιων ακτών. Οι μαθητές αντιλαμβάνονται το πρόβλημα και αλλάζουν συνήθειες, μεταδίδοντας το μήνυμα για την προστασία των θαλασσών μας. Τέλος, η ενεργή συμμετοχή των μαθητών σε ένα πρόγραμμα «επιστήμης πολιτών» (citizens’ science) στοχεύει στην μείωση της πλαστικής ρύπανσης και των επιπτώσεων που επιφέρει στη θάλασσα και τον ίδιο τον πλανήτη.

katharismos-m-limniona

 

Ο μαθητικός διαγωνισμός μαθηματικής και υπολογιστικής σκέψης διοργανώνεται κάθε χρόνο απο το περιφερειακό κέντρο εκπαιδευτικού σχεδιασμού δυτικής Ελλάδας (ΠΕ.ΚΕ.Σ) και έχει μεταξύ άλλων σαν στόχο, να ενισχύσει την καλλιέργεια της κριτικής, λογικής και αναλυτικής σκέψης των μαθητών μέσω της επίλυσης γρίφων και προβλημάτων αλλά και να προωθήσει την ομαδική εργασία και συνεργασία για την επίτευξη κοινών στόχων, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων.

Το σχολείο μας έλαβε μέρος στον προκριματικό γύρο του διαγωνισμού με την συμμετοχή επτά ομάδων της ΣΤ τάξης (Οι Απίθανες, Οι Ατσίδες, Τα Ξεφτέρια, Τα Σαΐνια, Τα Σπίρτα, Τα Τσακάλια). Την οργάνωση και την εποπτεία του διαγωνισμού είχαν ο Εκπαιδευτικός Πληροφορικής Μάκης Σαμολαδάς μαζί με τους Εκπαιδευτικούς της ΣΤ τάξης Θεανώ Κοντογιάννη και Μαρκέλλα Λεμονιάδη.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ομάδα “Τα Ξεφτέρια” κατέκτησε την πρώτη θέση στην Περιφέρειά μας και θα εκπροσωπήσει το Σχολείο μας στην προημιτελική και τελική φάση του διαγωνισμού που θα διεξαχθεί στην Πάτρα στις 13/4.

Πολλά συγχαρητήρια στους πρωτεύσαντες και καλή επιτυχία στην συνέχεια της προσπάθειάς τους.