Ν ' αγαπάς - Από τις μαθήτριες και τους μαθητές της Γ'2 τάξης
- Εμφανίσεις: 21
Τα παιδιά κάθισαν στον Κύκλο Συζήτησης. Αφού εξηγήσαμε τους κανόνες που ισχύουν σε αυτόν τον Κύκλο και τους τοποθετήσαμε σε εμφανές σημείο της τάξης προς υπενθύμιση όποτε κρινόταν απαραίτητο, ξεκινήσαμε τη δραστηριότητά μας. Οι μαθητές/μαθήτριες παρουσίασαν τον εαυτό τους, ο/η ένας/μία μετά τον/την άλλο/η, συνδέοντας τα ονόματά τους με ένα επίθετο που ξεκινά με το ίδιο γράμμα, γράφοντάς τα σε χαρτάκι σημειώσεων (π.χ. Είμαι ο αθλητικός Άγγελος, Είμαι η αγαπητή Αργυρώ).
Στη συνέχεια, κάθε παιδί μόνο του (ή και σε δυάδες) ανέλαβε να παρουσιάσει τα υπόλοιπα παιδιά του κύκλου, επαναλαμβάνοντας τα ονόματα-επίθετα όλων των συμμαθητών/τριών τους. Έτσι το παιχνίδι απέκτησε διασκεδαστικό χαρακτήρα και παράλληλα τα παιδιά ένιωσαν ότι οι συμμαθητές/τριες τους νοιάζονται για εκείνους/ες, δίνοντας την απαραίτητη προσοχή στη σύντομη παρουσίαση του εαυτού τους.
Στο τέλος της δραστηριότητας, οι μαθητές/τριες μοιράστηκαν με την υπόλοιπη ομάδα τα συναισθήματα και τις εντυπώσεις τους από τον «Κύκλο Συζήτησης» της ημέρας.
Στο μάθημα της Γλώσσας τη Γ’ τάξης, με αφορμή το μάθημα «Το Χαρούμενο Λιβάδι», συζητήσαμε και διερευνήσαμε την έννοια της διαφορετικότητας. Τα παιδιά αρχικά σχολίασαν τις διαφορετικές συμπεριφορές που εκδήλωσαν οι κάτασπρες μαργαρίτες και στη συνέχεια διατύπωσαν τις απόψεις τους για τη διακύμανση των συναισθημάτων που θα ένιωθε η κατακόκκινη παπαρούνα ακούγοντάς τες, βάζοντας ταυτόχρονα τον εαυτό τους στη θέση της παπαρούνας και εκφράζοντας τα δικά τους συναισθήματα σε μια ανάλογη περίπτωση.
Έπειτα, παρακολούθησαν τα βίντεο με τίτλο «Τα γυαλιά της διαφορετικότητας», τα οποία είχαν ως στόχο να οξύνουν τη δυνατότητα των μαθητών/μαθητριών να αντιλαμβάνονται τη διαφορετικότητα των ατόμων σε όλες της τις μορφές.
Τέλος, τα παιδιά συμπλήρωσαν στις ομάδες τους τη «Μαργαρίτα των Συναισθημάτων». Στο κέντρο του λουλουδιού έγραψαν ένα δυσάρεστο συναίσθημα (λύπη, φόβος) και στα πέταλά της ανέφεραν ιδέες για το τι θα μπορούσαμε να κάνουμε για να τα ξεπεράσουμε (π.χ. ασχολούμαι με κάποια δραστηριότητα που με ευχαριστεί, συζητάω το πώς νιώθω με αγαπημένα μου πρόσωπα).
Στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας κατά του σχολικού εκφοβισμού που καθιερώθηκε σήμερα (6 Μαρτίου), υλοποιήθηκε μια δίωρη δράση-παιχνίδι με τους μαθητές του Γ1 από την κα Μαρία Τόσβη, αφού είχαν δει χθες και σχετική ταινία.
Έγινε μια μικρή ανακεφαλαιωση και χωρίσαμε τα παιδιά σε 4 ομάδες. Η 1η ήταν η ομάδα των μαθητών/τριών, η 2η η ομάδα των γονέων, η 3η η ομάδα των δασκάλων και η 4η ήταν η ομάδα των δημοσιογράφων. Τα παιδιά συνεργάστηκαν για να παρουσιάσουν τη γνώμη τους σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό με καταιγισμό ιδεών.
Με αυτό τον τρόπο έμαθαν διασκεδαστικά και προβληματίστηκαν για την συμπεριφορά που πρέπει να έχουν οι ίδιοι και οι συμμαθητές τους.
Η δράση αυτή είναι πολύ σημαντική, καθώς ο σχολικός εκφοβισμός είναι σε έξαρση στις μέρες μας, καθώς τα ερεθίσματα της κοινωνίας παίζουν τον ρόλο τους προς αυτή την κατεύθυνση.