22710 31226                      mail@dim-thymian.chi.sch.gr                      Blog                      Facebook                      Youtube                      Αναζήτηση

Το σχολείο μας

 Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που είναι αφιερωμένη ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό, η ψυχολόγος του σχολείου μας μαζί με τα παιδιά της Ε’ τάξης πραγματοποιήσαν την ακόλουθη ψυχοκινητική δραστηριότητα, η οποία χωρίζεται σε 6 βήματα. Μετά από κάθε βήμα, η σχολική ψυχολόγος ρωτούσε τα παιδιά : "Πώς νιώσατε;" "Τι σκέψεις κάνατε;"

 

Βήμα 1 : Διατάσεις στο σώμα, εστίαση στο τίναγμα των άκρων. (Χαλαρώνουμε το κεφάλι και τα άκρα)

Βήμα 2: Χωρισμός των παιδιών σε δυάδες. Ο πρώτος που είναι μπροστά κρατά κλειστά τα μάτια, ο δεύτερος από πίσω καθοδηγεί με το χέρι, σε μια προσπάθεια ανάπτυξης εμπιστοσύνης μεταξύ τους. Αλλάζουν μετά θέση και ο οδηγός αυτή τη φορά κλείνει τα μάτια και ο άλλος καθοδηγεί. (Ζευγαρώνομαι, εμπιστεύομαι, καθοδηγούμαι, αφήνομαι)

Βήμα 3: Τώρα κάθε παιδί είναι μόνο του. Κινούνται στον χώρο με κλειστά μάτια, προσπαθούν να αποφεύγουν ο ένας/η μία τον άλλο/την άλλη. Όταν πέφτουν πάνω σε κάποιον/α, αλλάζουν διαδρομή. (Μοναξιά, χάνομαι, αναζητώ, δύσκολα εμπιστεύομαι, πελαγοδρομώ)

Βήμα 4: Με ανοιχτά αυτή τη φορά μάτια κινούνται στον χώρο, σαν να τους τραβάει ο δείκτης του χεριού τους. (Δείχνω, καρφώνω, κακολογώ, εκδικούμαι, αποφεύγω, απομονώνω, φέρομαι ρατσιστικά)

Βήμα 5: Με κλειστά μάτια ξανά, κινούνται στον χώρο, και όταν πέφτουν πάνω σε κάποιον/α, τον/την ακουμπούν τρυφερά στα χέρια. (Αναπτύσσω κοινωνικότητα, δοκιμάζω τις σχέσεις μου, φέρομαι ευγενικά)

Βήμα 6: Τέλος, τα παιδιά συγκεντρώνονται προς το κέντρο του κύκλου με σημείο αναφοράς έναν/μία ενήλικα, ακουμπούν ο ένας/η μία πάνω στον άλλο/στην άλλη, αγκαλιάζουν τους μπροστινούς/τις μπροστινές τους. Διατηρούν την ησυχία στην ομάδα, παίρνουν βαθιές ανάσες και χαλαρώνουν για κάποια λεπτά. (Έμαθα να συνυπάρχω. Σέβομαι τη διαφορετικότητα. Είμαστε ίσοι, αν και διαφορετικοί. Τους/τις αγαπώ όλους/όλες).

1              2              3

 

4          5           6       7

 

6 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

 

Τη Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024 πραγματοποιήθηκε βιωματική δραστηριότητα με τα δύο Τμήματα της Ε΄ τάξης και την ψυχολόγο, κα Μανδαλοπούλου Δέσποινα, στα πλαίσια της ημέρας κατά της βίας στα σχολεία που έχει καθιερωθεί στις 6 Μαρτίου.

Η δράση περιείχε πολλά στάδια. Οι μαθητές και μαθήτριες κλήθηκαν να ακολουθήσουν μια σειρά από οδηγίες κάθε φορά, ώστε να βιώσουν μια συγκεκριμένη συμπεριφορά.

Ταυτοχρόνως με τις συμπεριφορές, το ενδιαφέρον εστιάστηκε και στο πώς αισθάνονταν οι μαθητές/τριες μετά από κάθε άσκηση. Οι στόχοι ήταν να βιώσουν αρχικά την εμπιστοσύνη στο πρόσωπο των συμμαθητών τους, να βρεθούν σε καταστάσεις που βιώνονται στα πλαίσια της ενδοσχολικής βίας, αλλά και να αποφορτιστούν με μια μεγάλη αγκαλιά που μας φέρνει όλους κοντά.

Τα συμπεράσματα ήταν πολλά, όπως και τα συναισθήματα που βίωσαν οι μαθητές. Οι ψυχοκινητικές ασκήσεις πραγματοποιήθηκαν σε μια προσπάθεια που κάνει το σχολείο αλλά και όλη η σχολική κοινότητα στη διαχείριση των διενέξεων και στην εξάλειψη περιστατικών ενδοσχολικής βίας, που δε συνάδουν με το σχολικό πλαίσιο αλλά και τις αρχές και αξίες της εκπαίδευσης.

 

6 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

 

Τη Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024 πραγματοποιήθηκε βιωματική δραστηριότητα με τα δύο Τμήματα της Ε΄ τάξης και την ψυχολόγο, κα Μανδαλοπούλου Δέσποινα, στα πλαίσια της ημέρας κατά της βίας στα σχολεία που έχει καθιερωθεί στις 6 Μαρτίου.

Η δράση περιείχε πολλά στάδια. Οι μαθητές και μαθήτριες κλήθηκαν να ακολουθήσουν μια σειρά από οδηγίες κάθε φορά, ώστε να βιώσουν μια συγκεκριμένη συμπεριφορά.

Ταυτοχρόνως με τις συμπεριφορές, το ενδιαφέρον εστιάστηκε και στο πώς αισθάνονταν οι μαθητές/τριες μετά από κάθε άσκηση. Οι στόχοι ήταν να βιώσουν αρχικά την εμπιστοσύνη στο πρόσωπο των συμμαθητών τους, να βρεθούν σε καταστάσεις που βιώνονται στα πλαίσια της ενδοσχολικής βίας, αλλά και να αποφορτιστούν με μια μεγάλη αγκαλιά που μας φέρνει όλους κοντά.

Τα συμπεράσματα ήταν πολλά, όπως και τα συναισθήματα που βίωσαν οι μαθητές. Οι ψυχοκινητικές ασκήσεις πραγματοποιήθηκαν σε μια προσπάθεια που κάνει το σχολείο αλλά και όλη η σχολική κοινότητα στη διαχείριση των διενέξεων και στην εξάλειψη περιστατικών ενδοσχολικής βίας, που δε συνάδουν με το σχολικό πλαίσιο αλλά και τις αρχές και αξίες της εκπαίδευσης.

Τα παιδιά μαζί με την κα Σαρώφ Μαρία, την εικαστικό μας, δημιούργησαν με τη φαντασία τους αυτή την πολύ όμορφη αφίσα.

Η αφίσα στέλνει σαφή μηνύματα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Όλοι μαζί μπορούμε να ευαισθητοποιηθούμε και να αποτρέψουμε τέτοια φαινόμενα.

Είναι σημαντικό από μικρή ηλικία τα παιδιά μέσα από βιωματικές δράσεις να αναπτύξουν την ενσυναίσθησή τους και να μπορούν να μπαίνουν στα παπούτσια του άλλου ως μέσο πρόληψης.

 

Δ΄τάξη
Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
Στις 6 Μαρτίου , πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού , τα παιδιά της Δ’ τάξης αφού ασχολήθηκαν με το θέμα στην τάξη με τις δασκάλες τους κ. Μαρία Κατσάλα, κ. Σταματία Μανωλάκη και Σταυρουλα Παντελαρα είδαν δυο βίντεο με τίτλους « Στάσου πλάι μου – μια ιστορία για τον σχολικό εκφοβισμό» και « Τα μπλε γυαλιά» και τραγούδησαν ένα τραγούδι.
Το τραγούδι είχε τίτλο «Ν’ αγαπάς», σε στίχους Νίκου Βελιώτη, μουσική και ερμηνεία Παντελή Θαλασσινού
Ν’ αγαπάς τα βουνά και τα πέλαγα
Τους γνωστούς και τους άγνωρους τόπους
Τα πουλιά, τα λουλούδια, τα σύννεφα
Και πολύ ν’ αγαπάς τους ανθρώπους.
Έγινε νοηματική απόδοση των στίχων και δημιουργήθηκε βίντεο με τα παιδιά να τραγουδούν και να συνοδεύουν με τις αντίστοιχες κινήσεις το τραγούδι τους. Η διδασκαλία του τραγουδιού και η δημιουργία του βίντεο έγιναν από τη μουσικό του σχολείου μας, κ. Μάγδα Παπαδοπούλου.Τη βιντεοσκόπηση επιμελήθηκαν οι κύριοι Θεμιστοκλής Κολλιάρος και Μιχάλης Καλούπης. Το βίντεο θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου.