22710 31226                      mail@dim-thymian.chi.sch.gr                      Blog                      Facebook                      Youtube                      Αναζήτηση

Γεγονότα

Στο σχολείο μας γίνεται ανακύκλωση χαρτιού, γυαλιού, αλουμινίου και πλαστικού από την αρχή της σχολικής χρονιάς και μάλιστα με αρκετά μεγάλη συμμετοχή από τους μαθητές μας. Επίσης γίνεται μια προσπάθεια να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά να ξανά χρησιμοποιούν τις πλαστικές συσκευασίες τροφίμων ή γευμάτων τους και να μην τις πετάνε. Αν κάποια παιδιά συμμετέχουν στα σχολικά γεύματα, μπορούν να κρατούν τις συσκευασίες τους, να τις πλένουν καλά και να τις φέρνουν στο σχολείο μας όπου συλλέγονται. Άλλες μπορεί να ανακυκλωθούν και άλλες να χρησιμοποιηθούν στο διαγωνισμό έξυπνης επαναχρησιμοποίησης / αλλαγής χρήσης πλαστικών συσκευασιών που κάνουμε! Το βασικό είναι να μην καταλήγουν στα σκουπίδια μας κι από κει στο περιβάλλον!! Ας μην ξεχνάμε ότι ο σεβασμός για τη φύση σημαίνει σεβασμό για τη ζωή και το μέλλον των παιδιών μας!

Earth day 22earth day 22 ideas

 

Η ΣΤ΄τάξη του σχολείου μας σας παρουσιάζει το ιστορικό ντοκιμαντέρ που βιντεοσκόπησε, με αφορμή την επέτειο εορτασμού της 25ης Μαρτίου 1821. Τα γεγονότα αφορούν στη συμμετοχή και τη συμβολή της Χίου και των Ψαρών στον απελευθερωτικό αγώνα των Ελλήνων εναντίον των Οθωμανών. Ευχαριστούμε θερμά τους συμμετέχοντες και τους συντελεστές που συνέβαλαν στην υλοποίησή του.

Μπορεί ο καιρός να μας τα χάλασε λιγάκι.. αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν το διασκεδάσαμε!!!

Η παράδοση στο σχολείο μας για τις Απόκριες θέλει μουσική, χορό και πολλά αυτοσχέδια κοστούμια!! 

Έτσι και φέτος λοιπόν οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας ενθουσίασαν το κοινό με τις στολές τους που ήταν πραγματικά καταπληκτικές και έκαναν την κριτική μας επιτροπή να μην ξέρει ποιον ή ποια να πρωτοβραβεύσει!!! 

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η εικαστικός του σχολείου μας κ. Αλεξάνδρα Στραβοράβδη ετοίμαστε με τα παιδιά των Στ και Ε' τάξεων Μπούλες και Γενίτσαρους από το αποκριάτικο έθιμο της Νάουσας και Μπαμπούγερα από τις Σέρρες!! Ήταν εντυπωσιακά!!

Μπράβο σε όλους!! Καλή Σαρακοστή!! Και του χρόνου με υγεία!!!

απόκριες 2022

 

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας κ. Ασπασία Ματθαίου και κ. Μαρία Δήμητρα Βολίκα συμμετείχαν σε τριήμερη επιμόρφωση πάνω στην παιδαγωγική μέθοδο MonTech (Montessori & Creative Technologies) που οργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο της Τζιρόνα στην Ισπανία σε συνεργασία με την αναπτυξιακή εταιρία Eloris A.E. της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου. Στα πλαίσια αυτής της επιμόρφωσης επισκέφθηκαν τρία πρότυπα Μοντεσσοριανά σχολεία και πήραν μέρος σε καινοτόμες δράσεις με σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία. 

girona Spain 1

Την παιδαγωγική μέθοδο Μοντεσσόρι είναι δύσκολο να την συνοψίσουμε σε λίγες λέξεις γιατί δεν είναι απλά και μόνο μια μέθοδος, αλλά πολύ περισσότερο μια φιλοσοφία για την εκπαίδευση και την ανάπτυξη των παιδιών. Μπορεί να εφαρμοστεί τόσο στο σπίτι, όσο και στο σχολείο σε παιδιά όλων των ηλικιών.

Μερικά από τα βασικά στοιχεία αυτής της παιδαγωγικής φιλοσοφίας είναι τα εξής:

Μεικτές ηλικιακές τάξεις, συνήθως με παιδιά από 2 ½ έως 9 ετών.

Επιλογή δραστηριοτήτων από τους ίδιους τους μαθητές, από μία γκάμα προκαθορισμένων επιλογών.

Αδιάλειπτοι χρονικοί «κύκλοι» εργασίας.

Εποικοδομητικό ή «εξερευνητικό» μοντέλο, στο οποίο οι μαθητές μαθαίνουν την έννοια της εργασίας μέσω υλικών και όχι μέσω απευθείας καθοδήγησης.

Κυρίαρχο ρόλο στην τάξη έχει το παιδί, το οποίο μαθαίνει να αυτοπειθαρχεί μέσα από το περιβάλλον και την μέθοδο που του διδάσκεται.

Επιπλέον, η γνώση αναπτύσσεται σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα και τον προσωπικό ρυθμό του κάθε παιδιού, ενώ οι τάξεις-ομάδες αποτελούνται από παιδιά διαφόρων ηλικιών που συνεργάζονται και βοηθούν το ένα το άλλο.

Εξειδικευμένα εκπαιδευτικά υλικά, δημιουργημένα από την Μοντεσσόρι και τους συνεργάτες της. Ενδεικτικά:

  • Παιχνίδια κατάλληλα για την ανάπτυξη των αισθήσεων. Για παράδειγμα, υλικό για χρώματα, σχήματα, μεγέθη. Ήχοι φυσικών και τεχνητών αντικειμένων. Υλικά που πλάθονται, τρίβονται, κόβονται. Υλικά που βοηθούν στην διάκριση των γεύσεων.
  • Παιχνίδια λογικομαθηματικών δραστηριοτήτων, π.χ. ταξινόμησης, αντιστοίχησης, σειροθέτησης, σύγκρισης, απαρίθμησης κ.λ.π.
  • Πιο συγκεκριμένα, ιδιαίτερη παιδαγωγική αξία έχουν τα δομημένα ανεικονικά υλικά, όπως τα χρωματιστά ραβδάκια, οι κύβοι, τα αβάκια, τα αριθμητήρια, καρτέλες με γράμματα και εικόνες, εικονογραφημένα κείμενα κ.λ.π.
  • Υλικό αντίληψης του χώρου: Ο χώρος στον οποίον κινούνται τα παιδιά είναι εξίσου σημαντικός στην ομαλή ανάπτυξή τους.
  • Υλικά που μπορούν να βοηθήσουν στην καλύτερη αντίληψη του χώρου είναι διάφορα χαρτόνια που αναπαριστάνουν επίπεδα σχήματα (τρίγωνα, τετράγωνα κ.λ.π.), στέρεα αντικείμενα (έπιπλα, κιβώτια) που αναπαριστάνουν στέρεα σώματα (κύβους, κυλίνδρους, πυραμίδες).

Μοντεσσορι

Από το συνδυασμό της Μοντεσοριανής μεθόδου και της χρήσης νέων τεχνολογιών που βρίσκουν ολοένα και περισσότερο εφαρμογή στην εκπαίδευση προκύπτει η προσέγγιση MonTech δηλαδή το Μοντεσσοριανό πρότυπο διδασκαλίας ενισχυμένο με ακόμα πιο σύγχρονα και δημιουργικά εργαλεία, όπως το Scratch και The Tinkering Studio