22710 31226                      mail@dim-thymian.chi.sch.gr                      Blog                      Facebook                      Youtube                      Αναζήτηση

ΣΤ' Τάξη Τμήμα 2ο

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ RESCUR

ΕΣΤΙΑΣΜΕΝΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ  ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

 

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

 

  1. Τι έμαθαν; Τι οφέλη υπήρχαν για τους μαθητές από την υλοποίηση του προγράμματος “RESCUR: Ένα εμπόδιο, Μία Ευκαιρία”;

 

  • Μάθαμε για πολλές καταστάσεις της ζωής και πώς μπορούμε να τα διαχειριστούμε πχ την μετάβαση στο Γυμνάσιο.
  • Να χειριζόμαστε καταστάστεις και τρόπους για να λύσουμε ένα πρόβλημα.
  • Μάθαμε για το αν τρώμε bullying τι να κάνουμε.
  • Το μάθημα ήταν πολύ χαλαρωτικό και δε φοβόμαστε αν θα πάρουμε κακό βαθμό.
  • Διαχείριση ζωής για πολλά πράγματα και για φίλους αλλά και για την οικογένεια. Να αναγνωρίζω τα συναισθήματά μου. Μου άρεσε η χαλάρωση.
  • Συζητήσαμε για τα συναισθήματα, για την προδοσία, για το πένθος.
  • Μου άρεσε πολύ που συζητήσαμε για τα συναισθήματα (προδοσία, πένθος).
  • Τα οφέλη που πήρα από το μάθημα ήταν η χαλάρωση. Μου άρεσε που συζητήσαμε πολλά προβλήματα.
  • Σε αυτό το μάθημα μάθαμε το ότι δεν πρέπει να παρατάμε ποτέ κάποιο παιδί από την παρέα γιατί είναι πολύ άσχημο και δεν ξέρουμε πώς αισθάνεται.
  • Πώς θα αναγνωρίσω τα συναισθήματα μου, τη λύπη, τη χαρά και όλα αυτά.
  • Έμαθα πολλά πράγματα σε αυτό το μάθημα, όπως ότι δεν τα παρατάω ποτέ, ότι πρέπει να είμαι ευγνώμων για αυτά που έχω, ότι άμα δεν είμαι καλός σε κάτι αλλά είμαι σε άλλα και άλλα πολλά.
  • Μάθαμε διάφορα πράγματα πώς να χειριζόμαστε διάφορες καταστάσεις όπως το μπούλινγκ, χωρισμό γονέων, την προδοσία και πολλά άλλα τα οφέλη που πήραμε είναι να σεβόμαστε, να έχουμε θάρρος, να μη φοβόμαστε να μιλήσουμε αν δε μας αρέσει κάτι.
  • Μάθαμε πάρα πολλά πράγματα, μάθαμε να έχουμε θάρρος και εμπιστοσύνη, ότι δεν είμαστε στα πάντα τέλειοι, δηλαδή μπορεί στη γλώσσα να μην είμαι τέλεια, αλλά είμαι στα μαθηματικά, να μην κλαίμε αν δεν πήραμε σε ένα τεστ όχι και τόσο καλό βαθμό. Η ζωή συνεχίζεται.
  • Να μην απογοητευόμαστε όταν δεν είμαστε καλοί σε όλα.
  • Έμαθα πως δεν πρέπει να πιστεύω ότι είμαι κακός στα πάντα, πως πρέπει να έχω  αισιοδοξία, να ξέρω πως πρέπει να συμπεριφέρομαι σε διάφορες περιπτώσεις.
  • Τον σεβασμό, τη συντροφιά, την αυτοπεποίθηση και την ευγνωμοσύνη.
  • Μάθαμε για το bullying το πώς πρέπει να φερθούμε, τον χωρισμό από δύο γονείς. Μάθαμε ότι σε κάθε πρόβλημα πρέπει να μιλάμε κάπου.
  • Έμαθα ότι δεν πρέπει να τα παρατάς ποτέ και να είσαι ο εαυτός σου.
  • Μάθαμε σε πολλά μαθήματα ότι δεν πρέπει να λέμε ποτέ ψέματα, να μην λέμε όχι και να βοηθάμε τους άλλους.
  • Μάθαμε πολύ ενδιαφέροντα πράγματα όπως χαλάρωση και μάθαμε ειδικά τη ΘΕΑ και να έχουμε καλούς τρόπους.
  • Ποτέ μην σταματάς να μάθω να κάνω φίλους.
  • Εγώ έμαθα ότι ποτέ δεν τα παρατάω και βάζω στόχους στη ζωή μου.

 

 Τι άρεσε στους μαθητές;

 

  • Οι χαλαρώσεις.
  • Οι συζητήσεις που κάναμε.
  • Να αγαπάμε.
  • Οι ιστορίες, η ξεκούραση και οι πολύ λίγες δράσεις που κάναμε.
  • Μου άρεσαν όλα ειδικά η χαλάρωση.
  • Μου άρεσε που χαλαρώναμε όλοι μαζί και γελάγαμε.
  • Μου άρεσε που μάθαμε πολλά όπως να σεβόμαστε να μην τα παρατάμε και να αγαπάμε.
  • Μου άρεσαν οι συζητήσεις που είχαμε  στην τάξη, όταν η κυρία μας έλεγε πώς να χειριζόμαστε ένα πρόβλημα κ.ά.
  • Μου άρεσε αυτό το μάθημα γιατί έμαθα ότι πρέπει να ακούμε και τις άλλες γνώμες.
  • Μου άρεσε η ενότητα με το νησί το εγκαταλελειμμένο.
  • Εμένα μου άρεσε πολύ οι ασκήσεις που κάναμε στο σχολείο. Ειδικά τότε που λέγαμε τα πράγματα που θα χρειαζόμασταν σε ένα νησί που ήταν εγκαταλελειμμένο.
  • Μου άρεσε η ενότητα για τον εκφοβισμό και για τον ενεργό ακροατή και για να μην είμαστε παθητικοί.
  • Μου άρεσε η χαλάρωση στην αρχή του μαθήματος και το μάθημα για την αναπηρία.
  • Περισσότερο μου άρεσε πώς μπορούμε να αντιμετωπίζουμε τις καταστάσεις της ζωής και το πώς αναγνωρίζουμε τους ανθρώπους.
  • Μου άρεσαν οι μπουρμπουλήθρες. Μου άρεσε η χαλάρωση που μιλούσαμε για διάφορους ανθρώπους που ήταν στο Ο και έφτασαν στο 100.
  • Περισσότερο μου άρεσε και μου κίνησε την προσοχή το μάθημα με το διαζύγιο αλλά και το μάθημα με το απομονωμένο νησί.

 

 Τι δεν τους άρεσε και θα το άλλαζαν;

 

  • Το μοναδικό μάθημα που δε μου άρεσε είναι αυτό που είχε τη βία και το μπούλινγκ γιατί μου δημιουργούσε φόβο.
  • Εγώ θα άλλαζα τη χαλάρωση γιατί ήθελα λίγη ακόμα ώρα.
  • Δε μου άρεσε αυτό με το κανό (άσκηση χαλάρωσης) επειδή ήταν βαρετό και το διάβασμα (εννοεί την ανάγνωση των ιστοριών) για τον ίδιο λόγο.
  • Δεν μου άρεσαν οι ανάσες (χαλάρωση) και θα το άλλαζα με τις μπουρμπουλήθρες. Δε μου άρεσαν οι ασκήσεις για το σπίτι.
  • Το μόνο που δε μου άρεσε είναι ότι όταν κάναμε μάθημα κάποια αγόρια μιλούσαν και δεν μπορούσαμε να ηρεμήσουμε πολύ καλά.
  • Δε μου πολυάρεσαν οι ασκήσεις για το σπίτι γιατί δεν έβρισκα χρόνο να τις κάνω.
  • Για τα χάλια συναισθήματα  που νιώθω ( εννοεί σε κάποιες ενότητες με βάση τις δραστηριότητες).
  • Η κυρία μας έπαιρνε από τις παρέες μας.
  • Να συγκρατώ κάποιες φορές τη λύπη για τα χάλια συναισθήματα που νιώθουν κάποια παιδιά και για τις αρρώστιες.
  • Δε μου άρεσε πολύ η χαλάρωση που κάναμε όλοι μαζί.
  • Η ξεκούραση να είχε άλλο ήχο ( εννοεί στην αρχή).
  • Οι πολύ μεγάλες ή βαρετές συζητήσεις.
  • Οι φωτοτυπίες που μας έδινε η κυρία ( για τις ασκήσεις και για το σπίτι). 

 

  1. Τι θα ήθελαν περισσότερο στο μάθημα της ψυχικής ανθεκτικότητας βασισμένο στο πρόγραμμα “RESCUR: Ένα εμπόδιο, Μία Ευκαιρία”;

 

  • Θα ήθελα περισσότερη ώρα για να συζητήσουμε και κάποια θέματα που μας απασχολούν.
  • Να κάνουμε περισσότερη χαλάρωση για να είμαστε χαλαροί.
  • Να συζητήσουμε για το Γυμνάσιο ή για το τι θα έκανα αν πέθαινε ένας συγγενής μου.
  • Εγώ θα ήθελα να συζητήσουμε πιο πολύ για το Γυμνάσιο και για τις καινούριες φιλίες στο Γυμνάσιο.
  • Να έχουμε περισσότερη ώρα για αυτό το μάθημα.
  • Να ξεκαθαρίζουμε καλύτερα την ενότητα και να κρατάει πάνω από μία ώρα γιατί δεν προλαβαίνουμε να τα ξεκαθαρίζουμε.
  • Θα προτιμούσα να συζητήσουμε πιο πολλά πράγματα και να έρθει κάποιος ειδικός να μας μιλήσει.
  • Θα ήθελα στο μάθημα όταν τα κάνουμε αυτά να είναι και οι γονείς μας, να κάνουμε πιο πολλά παιχνίδια, πιο πολύ ξεκούραση.
  • Σε αυτό το μάθημα θα ήθελα να βγαίναμε πολύ συχνά έξω.
  • Να έχει πιο πολλά προβλήματα (ιστορίες, θέματα)
  • Να μιλήσουν για τα προβλήματα με τα Social Media.
  • Να κάναμε κι εμείςκάτι στις ασκήσεις και όχι μόνο να ακούγαμε.

  

  1. Τι βελτιώσεις προτείνουν τα παιδιά στην υλοποίηση ή στις δραστηριότητες του προγράμματος;

 

  • Θαήθελα να έχουμε και στο Γυμνάσιο ένα ειδικό ψυχολόγο για να λέμε τι μας προβληματίζει και να μας λύνει τα προβλήματά μας για οποιοδήποτε θέμα.
  • Νακάνουμε δράσεις για το bullying γιατί το bullying δεν είναι ένα απλό θέμα που πολλά παιδιά τους κάνουν bullying .
  • Να είχαμε έναν ψυχολόγο και να μην είχαμε διάβασμα για το σπίτι ( εννοεί τις προαιρετικές εργασίες με τους γονείς τους).
  • Θα ήθελα αυτό το μάθημα να συνεχιστεί στο Γυμνάσιο με μια καλή ψυχολόγο και να κάνουμε πιο πολλές ώρες αυτό το μάθημα την εβδομάδα.
  • Όλα ήταν τέλεια. Δεν θα δώσω καμία συμβουλή.
  • Να κάναμε μάθημα για ψεύτικες φιλίες.
  • Πώς να αντιμετωπίζω τις πολύ βαριές δυσκολίες της ζωής, δηλαδή αν πεθάνει κάποιος πώς να συγκρατήσω την ψυχραιμία μου.
  • Καλύτερα να κάνει αυτό το μάθημα ψυχολόγος γιατί θα μπορούμε να της μιλήσουμε εκείνη την ώρα. Διαφορετικά όταν τη θες μπορεί να έχει ραντεβού με άλλον και να μην της μιλήσει το παιδί.

 

Την Τετάρτη 11 Ιουνίου 2025 έγινε στο σχολείο η γιορτή της αποφοίτησης των μαθητών της ΣΤ τάξης. Ήταν μια μέρα ξεχωριστή.
Οι γονείς των μαθητών, ο Σύλλογος Γονέων και οι δάσκαλοι σχεδίασαν και υλοποίησαν μια καταπληκτική γιορτή που τα είχε όλα. Μια μέρα γεμάτη συγκίνηση, αναμνήσεις, πολλά χαμόγελα και λίγα δάκρυα, γιατί κάθε τέλος κρύβει μέσα του μια αρχή. Η βραδιά έκλεισε με ένα φανταστικό πάρτι για τους μαθητές με φαγητά και αναψυκτικά που ετοίμασαν οι γονείς.

Σας είδαμε να μεγαλώνετε, να αλλάζετε, να δυναμώνετε. Ήσασταν δίπλα μας για έξι ολόκληρα χρόνια – κι εμείς δίπλα σας. Στις χαρές, στα δύσκολα, στα μαθήματα, στις εκδρομές, στα γέλια και στα παιχνίδια. Μαζί σας μάθαμε κι εμείς. Μάθαμε να ακούμε, να εμπνεόμαστε, να ελπίζουμε. Μας δώσατε χαρά και περηφάνια, γιατί είστε παιδιά με ψυχή, με δύναμη και με όνειρα.
Τώρα ξεκινάει για εσάς ένα καινούριο ταξίδι. Το Γυμνάσιο. Μην φοβηθείτε. Να πιστεύετε στον εαυτό σας, να προσπαθείτε, να λέτε τη γνώμη σας και –πάνω απ’ όλα– να μη σταματήσετε ποτέ να ονειρεύεστε.
Μπορεί να αποχαιρετάτε το δημοτικό, αλλά δεν αποχαιρετάτε τις αναμνήσεις, τις φιλίες, τους δασκάλους σας. Αυτά τα κρατάτε για πάντα στην καρδιά σας.
Σας καμαρώνουμε, σας αγαπάμε και σας ευχόμαστε κάθε καλό στο επόμενο σας βήμα.

Με πολλή αγάπη,
Οι δάσκαλοί σας

Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς για την εξαιρετική παρουσία και συμβολή τους, ώστε η γιορτή αυτή να είναι ξεχωριστή!

Από τις 15 έως τις 18 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε η πολυήμερη εκπαιδευτική εκδρομή της ΣΤ' τάξης του σχολείου μας. Η εκδρομή σχεδιάστηκε με στόχο την επαφή των μαθητών και μαθητριών με την πολιτιστική μας κληρονομιά και τη βιωματική προσέγγιση της ιστορίας και των θεσμών της χώρας μας.

Κατά τη διάρκεια της εκδρομής, οι μαθητές επισκέφθηκαν σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους όπως το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, τον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών, καθώς και το Παλαμήδι και το ιστορικό κέντρο του Ναυπλίου. Στην Αθήνα, περιηγήθηκαν σε κεντρικά σημεία πολιτιστικού και ιστορικού ενδιαφέροντος, όπως το Αρχαιολογικό Μουσείο της Ακρόπολης, στην Ακρόπολη, και είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στη Βουλή των Ελλήνων, όπου ενημερώθηκαν για τη λειτουργία του Κοινοβουλίου και τη σημασία της Δημοκρατίας. Επιπλέον, θαύμασαν τη βιοποικιλότητα των θαλάσσιων οικοσυστημάτων στο ενυδρείο XPLORE Entertainment Center και το απέραντο σύμπαν στο Πλανητάριο του Ιδρύματος Ευγενίδου

Η εκδρομή κύλησε ομαλά, με την ενεργή συμμετοχή και άψογη συμπεριφορά των μαθητών, οι οποίοι επέδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και σεβασμό σε κάθε στάση της διαδρομής μας. Εκφράζουμε θερμές ευχαριστίες στους συνοδούς εκπαιδευτικούς, στους γονείς για τη βοήθειά τους και την άριστη συνεργασία, στους ξεναγούς καθώς και στους υπεύθυνους των χώρων που επισκεφθήκαμε για την άρτια φιλοξενία και ξενάγηση.

Ήταν μια εμπειρία πλούσια σε γνώσεις, εικόνες και συναισθήματα, η οποία θα μείνει αξέχαστη σε όλους μας.

 

Υ.Γ. Τίποτα δε θα μπορούσε να πάει στραβά γιατί είχαμε μαζί μας πολλές προσωπικότητες: τον “υποδιευθυντή”, την Πρόεδρο, τη “φωτογράφο”, τη νοσοκόμα, τον διασώστη, τον προπονητή, τη Διευθύντρια, τους αντίζηλους του “υποδιευθυντή” κ.ά.smilelaughing

 

RESCUR : ΨΥΧΙΚΗ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ

 

“ΕΝΑ ΕΜΠΟΔΙΟ ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ”

 

 

Φέτος με τα παιδιά του Στ1 και Στ2 δουλέψαμε όλο τον χρόνο με αυτό το πρόγραμμα. Είναι ένα πρόγραμμα που βοηθάει να καταλάβουμε τον εαυτό μας και τους άλλους, να μετατρέπουμε τις αρνητικές σκέψεις σε θετικές, να βλέπουμε τις καταστάσεις της καθημερινότητάς μας μέσα από ένα θετικό πρίσμα και να βρίσκουμε εναλλακτικές λύσεις με θετική ενέργεια, ειρηνική και φιλική προς όλους. Είναι ένα εργαστήριο που μας κάνει πιο δυνατούς να αντιμετωπίσουμε την κάθε περίσταση στη ζωή μας.

Διαπραγματευτήκαμε πολλά θέματα. Αρχικά ασχοληθήκαμε με την ενεργή ακρόαση, τον ρόλο και τους κανόνες ανάμεσα στον ομιλητή και τον ακροατή. Στη συνέχεια γνωρίσαμε τα χαρακτηριστικά του εαυτού μας και τον συμμαθητών μας. Μάθαμε για τη φιλία, την προδοσία, τις συγκρούσεις και τον εκφοβισμό . Παίξαμε παιχνίδια ρόλων, γράψαμε αγγελίες, ζωγραφίσαμε, παίξαμε επιτραπέζια, συζητήσαμε, ανταλλάξαμε απόψεις, χαλαρώσαμε και συνεργαστήκαμε ομαδικά για την επίτευξη στόχων. Εμπεδώσαμε το αρκτικόλεξο ΘΕΑ (Θάρρος,  Επιμονή, Αισιοδοξία) και τα τρία ΟΧΙ ( Οχι για πάντα, Όχι σε όλα, Όχι μόνο σε εμένα) για να αντιμετωπίζουμε τα εμπόδια και τις δυσκολίες της ζωής. Καταστρώσαμε σχέδια και θέσαμε στόχους ώστε να ξεπερνάμε τις δυσάρεστες καταστάσεις. Πληροφορηθήκαμε για διάσημους ανθρώπους από όλο τον κόσμο που κατάφεραν να ξεπεράσουν πολλαπλά εμπόδια και τρικλοποδιές της ζωής με την εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, την υπιμονή, την επιμονή και την αισιόδοξη σκέψη. Όλα είναι μέσα στη ζωή και όλα είναι ανθρώπινα. Σίγουρα κι άλλοι άνθρωποι έχουν τους ίδιους προβληματισμούς με εμάς. Αυτό που χρειάζεται είναι να μιλάμε και να ζητάμε βοήθεια, να παίρνουμε θετική ανατροφοδότηση από τους δικούς μας ανθρώπους, τους συγγενείς, τους φίλους, το σχολείο. Οι δύσκολες καταστάσεις ξεπερνιούνται με προσπάθεια και πίστη στα θετικά χαρακτηριστικά μας. Τέλος, μιλήσαμε για διαζύγια, για απώλειες και για απόρριψη.

Η μία ώρα που αφιερώναμε την εβδομάδα δεν ήταν μάθημα με την έννοια που την έχουμε στο μυαλό μας. Ήταν έκφραση συναισθημάτων. Ήταν σύσφιξη σχέσεων. Ήταν καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και της κατανόησης των άλλων συνανθρώπων μας. Ήταν μία ώρα χαράς, χαλάρωσης, αποφόρτισης, χωρίς εργασίες και διαβάσματα. Ήταν σύσφιξη σχέσεων με την οικογένεια και την εμπλοκή της στο μάθημα με εργασίες για το σπίτι, οι οποίες αποτελούσαν συνέχεια της δραστηριότητας που γινόταν στο σχολείο. Ήταν ένα εργαστήριο με θετική ενέργεια για την ενδυνάμωση του εαυτού μας μέσα από τα μονοπάτια της αυτογνωσίας, της αυτοεκτίμησης και του αυτοσεβασμού.

Μερικές από τις εργασίες των παιδιών παρουσιάζονται σε φωτογραφίες. Οι φωτογραφίες είναι ενδεικτικές.  

Άλλη μια πράξη των παιδιών,που δείχνουν αλληλεγγύη , όχι μόνο στο περιβάλλον το φυσικό,

Ανακυκλώνοντας.

Αλλά κ σε εκείνο το ανθρωπογενές

Τα παιδιά Αλληλέγγυα στους συνάνθρωπους τους,
σκληρωτικούς ,

που δίνουν μάχη καθημερινή,

να σταθούν στη ζωή με αξιοπρέπεια.

Συνεχίζουμε.

Γιατί

το να λέγεσαι κ να παραμένεις

άνθρωπος της προσφοράς τελικά ,

είναι ότι πιο δύσκολο ,σένα κόσμο

"παρτάκηδων""