22710 31226                      mail@dim-thymian.chi.sch.gr                      Blog                      Facebook                      Youtube                      Αναζήτηση

Α' Τάξη

ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑΤΑ  6/4/2024

 

Την πρώτη του Μάρτη ή στις 21 με την εαρινή Ισημερία τα παιδιά τραγουδούν τα κάλαντα της άνοιξης, τα γνωστά χελιδονίσματα. Ως κάλαντα υπάρχουν σε πολλές παραλλαγές ανά την Ελλάδα. Τα παιδιά στολίζονται με λουλούδια ή κρατούν χάρτινα χελιδονάκια με χρωματιστές κορδέλες, κόκκινη που προαναγγέλλει την Ανάσταση, κίτρινη για την πρώτη ανθοφορία των αγρών, άσπρη, γαλάζια και άλλα. Επίσης βάζουν κουδουνάκια. Ανάλογα στολίζουν και τη “χελιδόνα” μια ξύλινη κατασκευή με την οποία περιστρέφεται ένα χελιδόνι. Η “χελιδόνα” φέρνει λουλούδια της άνοιξης και κισσό που συμβολίζει την αειθαλή βλάστηση. Λουλούδια και πρασινάδες κρατούν τα παιδιά στα χέρια ή στολίζουν τα μαλλιά τους. Παίρνουν μαζί τους κι ένα στολισμένο καλαθάκι για την αμοιβή τους που είναι αυγά, για να τα βάψουν το Πάσχα (μια και νηστεύουν την περίοδο της Σαρακοστής) ή και χρήματα.

Ένα μεγάλο μπουκέτο έγιναν και οι δικοί μας μαθητές, της Α΄ και Β΄ τάξης, με τα χελιδονάκια, τα λουλουδάκια τους και τις μελωδικές φωνές τους, υπό την καθοδήγηση της μουσικού του σχολείου μας, κυρίας Μάγδας Παπαδοπούλου.

Όλοι χαρήκαμε πολύ αυτό το έθιμο, αλλά κυρίως τα παιδιά.

Και του χρόνου με υγεία!

ΑΠΟΚΡΙΕΣ 2024

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣ ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΗΣ ΦΟΡΕΣΙΑΣ

Την Παρασκευή 15/3/2024 πραγματοποιήθηκε διαγωνισμός αυτοσχέδιας φορεσιάς στο σχολείο μας. Παρέλασαν μπροστά στην κριτική επιτροπή και σε όλους τους μαθητές και δασκάλους του σχολείου ιδιαίτερα ευρηματικές, έξυπνες και ξεχωριστές στολές, οι οποίες φτιάχτηκαν με μεράκι, φαντασία και αγάπη!

Ακολούθησε πάρτι στην αυλή με φαγητά, χυμούς και μουσική στους ρυθμούς της αποκριάς!

 

Η 6η Μαρτίου έχει οριστεί ως η παγκόσμια μέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού.
Τι είναι όμως ο σχολικός εκφοβισμός ;
Πολλοί από εμάς ,από την παιδική έως και την εφηβική ηλικία, ίσως έχουμε βρεθεί είτε στην θέση του θύματος είτε στην θέση του θύτη .Ένα "αστείακι" ή μια φάπα για "πλάκα " από τον θύτη, μπορεί να προκαλέσει ένα τραύμα στο θύμα, που πολύ πιθανόν θα κουβαλάει έως την ενήλικη ζωή του .Δυστυχώς ,τα παιδιά μπορούν να γίνουν πολύ σκληρά ,καμιά φορά χωρίς να το αντιλαμβάνονται .

a2 bullying
Οι μαθητές της Α2 τάξης ,έχοντας στην ψυχούλα τους μόνο θετικά συναισθήματα για τους άλλους, με υπερηφάνεια ζητωκραυγάζουν για την αγάπη ,την φιλιά και τα δικαιώματα που έχει κάθε παιδί.
Γιατί αν δεν ακούσουμε τι λένε τα παιδιά τότε πως μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι;
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΒΙΑ ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΦΙΛΙΑ..
ΝΑΙ ΣΤΟΝ ΦΙΛΟ ΟΧΙ ΣΤΟ ΞΥΛΟ...

Ακούστε τα !!

 

 

ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΝΗΚΕΙ ΤΟΥΤΗ Η ΚΟΥΚΛΑ

Το θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα ¨Σε ποιον ανήκει τούτη η κούκλα¨,παρουσιάστηκε την Τετάρτη, 21 Φεβρουαρίου 2024 στα παιδιά της Α’ και Β’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Θυμιανών και στα παιδιά του 2ου Νηπιαγωγείου Νεοχωρίου. Εξαιρετική εμπειρία με τους μικρούς μας φίλους να αγκαλιάζουν την ιστορία των δυο κοριτσιών του παραμυθιού, να προτείνουν λύσεις, να έχουν διάλογο μαζί τους, να παίρνουν τη θέση τους στη σκηνή και τέλος να δίνουν τα ίδια λύση στο παραμύθι.

Ήταν μια συνεργασία του Κύκλου Θεάτρου, ΘΕΑΤΡΟΠΟΙΟΙ ΧΙΟΥ, με το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ομηρούπολης, στην κατεύθυνση των δράσεων για την αειφόρο ανάπτυξη, με κεντρικό άξονα τις διαπροσωπικές σχέσεις, τις κοινωνικές ανισότητες και τα ζητήματα κοινωνικής οικολογίας.

Είμαστε ενθουσιασμένοι, γιατί τα παιδιά ανταποκρίθηκαν κατά τον καλύτερο τρόπο στους σκοπούς και τους στόχους του προγράμματος!

 

 

Με αφορμή τα σχετικά κεφάλαια στο μάθημα της Γλώσσας που αναφέρονται στο θέατρο σκιών, οι Α τάξεις του σχολείου μας προσκάλεσαν τον κ. Σταύρο Σπυράκη, υπεύθυνο του ΚΠΕ Ομηρούπολης και ερασιτέχνη καραγκιοζοπαίκτη να μας μυήσει στον κόσμο του θεάτρου σκιών.

Ο κ. Σταύρος έφερε όλες τις φιγούρες αλλά και τον μπερντέ του και με τον πιο διασκεδαστικό, μουσικό και κεφάτο τρόπο μας μίλησε για την ιστορία αυτής της τέχνης, την τεχνική, την εξέλιξή και την εξάπλωσή της στην πάροδο των αιώνων.

Ακόμη, μας μίλησε για την ζωή του πραγματικού Καραγκιόζη από την Προύσσα, πάνω στην οποία βασίστηκε η αποικόνιση και ο χαρακτήρας της ομόνυμης φιγούρας αλλά και για τις κοινωνικές “κάστες” που αντιπροσωπεύουν οι υπόλοιποι ήρωες. Τα παιδιά άκουσαν τις φωνές τους, τα τραγούδια που τους συνοδεύουν, είδαν τον τρόπο που χειρίζονται οι φιγούρες και τον ρόλο του φωτός και των σκιών.

Και επειδή η καλύτερη μάθηση είναι η βιωματική, όλα τα παιδιά πήραν τα “ηνία” και έγιναν για λίγο καραγκιοζοπαίκτες. Και είναι πραγματικά εντυπωσιακό, πώς ο Καραγκιόζης -αυτός ο σπούδαιος λαογραφικός θησαυρός- καταφέρνει να μαγνητίσει τόσο δυνατά τα παιδιά, ακόμα και σήμερα, στην ψηφιακή εποχή, με την τόση αφθονία εποπτικών ερεθισμάτων (κινούμενα σχέδια, videogames κλπ).

Υποκατηγορίες