22710 31226                      mail@dim-thymian.chi.sch.gr                      Blog                      Facebook                      Youtube                      Αναζήτηση

Σύλλογος Γονέων Κηδεμόνων

Την Κυριακή το απόγευμα το περάσαμε χορεύοντας και διασκεδάζοντας σε ένα πολύ πετυχημένο αποκριάτικο πάρτι.
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων διοργάνωσε άψογα και φέτος το καθιερωμένο μασκέ πάρτι γεμάτο χορό, μουσική, παιχνίδι, ανιματέρ και δώρα.
Τα παιδιά του σχολείου μας πέρασαν πολύ όμορφα!
Και του χρόνου να είμαστε καλά!

Κοπή Πίτας στον Άγιο Ευστράτιο

Ιανουάριος 2024

 

Με λαμπρότητα γιορτάσαμε και φέτος τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών, την Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2024. Ο παπα-Κλαδιάς τέλεσε τη Θεία Λειτουργία στον Άγιο Ευστράτιο. Σύσσωμο το σχολείο παρευρέθηκε και συμμετείχε στον εορτασμό.

Ο πατήρ Νικόλαος Κλαδιάς μίλησε με όμορφα και απλά λόγια  για την ιστορία και τον βίο των Τριών Ιεραρχών: τον Μέγα Βασίλειο, τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο και τον Γρηγόριο τον Θεολόγο. Τόνισε την πνευματικότητα των Αγίων και τον λόγο που επέλεξε η Εκκλησία τους Τρεις Πατέρες για προστάτες των γραμμάτων, των δασκάλων και των μαθητών.

Έπειτα ακολούθησε η κοπή της βασιλόπιτας του σχολείου μας μέσα στον Ιερό Ναό. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων εθιμοτυπικά πρόσφερε την βασιλόπιτα για όλο το προσωπικό που εργάζεται στο Δημοτικό, καθώς και τα βασιλοπιτάκια για όλα τα παιδιά με ένα δωράκι για τους/τις τυχερούς/ές. Μαζί μας παρευρέθηκαν εκπρόσωποι του Συλλόγου, τους οποίους ευχαριστούμε για την τιμή που μας έκαναν, την αγαστή συνεργασία που έχουμε και τη στήριξή τους.

Ευχόμαστε σε όλους χρόνια πολλά με υγεία! Καλή φώτιση στα παιδιά τους και καλή πρόοδο!

 

Σύλλογος Διδασκόντων

Δημοτικού Σχολείου Αγίου Μηνά Θυμιανών

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας κ. Ασπασία Ματθαίου και κ. Μαρία Δήμητρα Βολίκα συμμετείχαν σε τριήμερη επιμόρφωση πάνω στην παιδαγωγική μέθοδο MonTech (Montessori & Creative Technologies) που οργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο της Τζιρόνα στην Ισπανία σε συνεργασία με την αναπτυξιακή εταιρία Eloris A.E. της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου. Στα πλαίσια αυτής της επιμόρφωσης επισκέφθηκαν τρία πρότυπα Μοντεσσοριανά σχολεία και πήραν μέρος σε καινοτόμες δράσεις με σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία. 

girona Spain 1

Την παιδαγωγική μέθοδο Μοντεσσόρι είναι δύσκολο να την συνοψίσουμε σε λίγες λέξεις γιατί δεν είναι απλά και μόνο μια μέθοδος, αλλά πολύ περισσότερο μια φιλοσοφία για την εκπαίδευση και την ανάπτυξη των παιδιών. Μπορεί να εφαρμοστεί τόσο στο σπίτι, όσο και στο σχολείο σε παιδιά όλων των ηλικιών.

Μερικά από τα βασικά στοιχεία αυτής της παιδαγωγικής φιλοσοφίας είναι τα εξής:

Μεικτές ηλικιακές τάξεις, συνήθως με παιδιά από 2 ½ έως 9 ετών.

Επιλογή δραστηριοτήτων από τους ίδιους τους μαθητές, από μία γκάμα προκαθορισμένων επιλογών.

Αδιάλειπτοι χρονικοί «κύκλοι» εργασίας.

Εποικοδομητικό ή «εξερευνητικό» μοντέλο, στο οποίο οι μαθητές μαθαίνουν την έννοια της εργασίας μέσω υλικών και όχι μέσω απευθείας καθοδήγησης.

Κυρίαρχο ρόλο στην τάξη έχει το παιδί, το οποίο μαθαίνει να αυτοπειθαρχεί μέσα από το περιβάλλον και την μέθοδο που του διδάσκεται.

Επιπλέον, η γνώση αναπτύσσεται σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα και τον προσωπικό ρυθμό του κάθε παιδιού, ενώ οι τάξεις-ομάδες αποτελούνται από παιδιά διαφόρων ηλικιών που συνεργάζονται και βοηθούν το ένα το άλλο.

Εξειδικευμένα εκπαιδευτικά υλικά, δημιουργημένα από την Μοντεσσόρι και τους συνεργάτες της. Ενδεικτικά:

  • Παιχνίδια κατάλληλα για την ανάπτυξη των αισθήσεων. Για παράδειγμα, υλικό για χρώματα, σχήματα, μεγέθη. Ήχοι φυσικών και τεχνητών αντικειμένων. Υλικά που πλάθονται, τρίβονται, κόβονται. Υλικά που βοηθούν στην διάκριση των γεύσεων.
  • Παιχνίδια λογικομαθηματικών δραστηριοτήτων, π.χ. ταξινόμησης, αντιστοίχησης, σειροθέτησης, σύγκρισης, απαρίθμησης κ.λ.π.
  • Πιο συγκεκριμένα, ιδιαίτερη παιδαγωγική αξία έχουν τα δομημένα ανεικονικά υλικά, όπως τα χρωματιστά ραβδάκια, οι κύβοι, τα αβάκια, τα αριθμητήρια, καρτέλες με γράμματα και εικόνες, εικονογραφημένα κείμενα κ.λ.π.
  • Υλικό αντίληψης του χώρου: Ο χώρος στον οποίον κινούνται τα παιδιά είναι εξίσου σημαντικός στην ομαλή ανάπτυξή τους.
  • Υλικά που μπορούν να βοηθήσουν στην καλύτερη αντίληψη του χώρου είναι διάφορα χαρτόνια που αναπαριστάνουν επίπεδα σχήματα (τρίγωνα, τετράγωνα κ.λ.π.), στέρεα αντικείμενα (έπιπλα, κιβώτια) που αναπαριστάνουν στέρεα σώματα (κύβους, κυλίνδρους, πυραμίδες).

Μοντεσσορι

Από το συνδυασμό της Μοντεσοριανής μεθόδου και της χρήσης νέων τεχνολογιών που βρίσκουν ολοένα και περισσότερο εφαρμογή στην εκπαίδευση προκύπτει η προσέγγιση MonTech δηλαδή το Μοντεσσοριανό πρότυπο διδασκαλίας ενισχυμένο με ακόμα πιο σύγχρονα και δημιουργικά εργαλεία, όπως το Scratch και The Tinkering Studio

Αγαπητοί γονείς καλησπέρα.

Όπως ίσως έχετε μάθει, εδώ και 2-3 μέρες, έχουν αρχίσει να παρουσιάζονται κρούσματα COVID-19 στο σχολείο μας.
Ήδη έχουν κάνει τα τεστ που ορίζονται από την νομοθεσία οι μαθητές του Δ1 τμήματος οι οποίοι πρέπει να παρακολουθούνται καθημερινά με self test (που πρέπει να γίνονται με σωστό τρόπο για να έχουμε έγκυρα αποτελέσματα). Την 5η μέρα από το πρώτο κρούσμα οι μαθητές για να έρθουν στο σχολείο πρέπει να έχουν κάνει πρώτα rapid test.
Επειδή όμως σήμερα από το ίδιο τμήμα εμφανίστηκαν και άλλα παιδιά θετικά, τότε πρέπει να συνεχίσουν να κάνουν self test και την Δευτέρα και την Τρίτη. Την Τετάρτη που μας έρχεται πρέπει να κάνουν πάλι rapid test για να έρθουν στο σχολείο.
Δυστυχώς δύο από τα παιδιά που βρέθηκαν θετικά σήμερα, μετακινούνταν με λεωφορείο. Ένα με το λεωφορείο του Καρφά και ένα με του Νεοχωρίου. Έτσι ενημερώθηκαν οι γονείς των μαθητών που χτες και προχτές μπήκαν στο λεωφορείο για Νεοχώρι και αυτών που ήταν στο λεωφορείο από Καρφά την Τετάρτη το πρωί, να κάνουν στα παιδιά τους rapid test σήμερα. Όλα τα παραπάνω παιδιά πρέπει να κάνουν καθημερινά self test για τέσσερις ημέρες και rapid test την πέμπτη ημέρα από σήμερα (δηλαδή την Τετάρτη το πρωί) πριν να να έρθουν σχολείο. Όπως καταλαβαίνετε για να μπορέσουμε να διακόψουμε αυτή την αλυσίδα μετάδοσης του covid πρέπει να γίνονται καθημερινά self test (ακόμα και το Σαββατοκύριακο αν είναι δυνατόν) και να συστήσετε στα παιδιά σας να είναι πολύ προσεκτικά σχετικά με τη χρήση της μάσκας.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στην ώρα του διαλείμματος, όπου πολλά παιδιά βγάζουν τη μάσκα για να "φάνε" και συνεχίζουν να την έχουν κατεβασμένη στο σαγόνι, όλο σχεδόν το διάλειμμα τρέχοντας παίζοντας και κουβεντιάζοντας δίπλα δίπλα με άλλα παιδιά (από άλλα πιθανόν τμήματα) και στην περίπτωση αυτή δεν μπορούμε να ελέγξουμε με ποια παιδιά ήρθαν σε επαφή.
Παρακαλώ πολύ, χρειαζόμαστε την απόλυτη συνεργασία σας ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα και να επανέλθει το σχολείο σε κανονικούς ρυθμούς εργασίας.
Από το σχολείο ακολουθούνται όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες. Γίνεται καθημερινά απολύμανση σε όλες τις αίθουσες και τηρούνται σχολαστικά όλα τα απαραίτητα μέτρα.

Ευχαριστώ.