22710 31226                      mail@dim-thymian.chi.sch.gr                      Blog                      Facebook                      Youtube                      Αναζήτηση

Β' Τάξη

Την Πέμπτη 26/2/2026 όλο το σχολείο σε συνεργασία με την Υπηρεσία Δασών Χίου συμμετείχε στη δεντροφύτευση στον Άγιο Δημήτρη Τσαγγαράδων. Το δασάκι στον Άγιο Δημήτρη Τσαγγαράδων είχε καεί το περασμένο καλοκαίρι. Για αυτό γίνεται μία συντονισμένη προσπάθεια για αναδάσωση. 

Τα παιδιά μας πήραν ένα μάθημα ζωής για το περιβάλλον. Μέσα από βιωματική μάθηση γίνανε ενεργοί πολίτες αναλαμβάνοντας δράση για ένα καλύτερο αύριο. Η καλλιέργεια της οικολογικής συνείδησης αποτελεί πρωταρχικό στόχο του σχολείου που συμμερίζεται τους Βιώσιμους Στόχους του ΟΗΕ. Οι αυριανοί πολίτες πρέπει να ενδιαφέρονται για την ευημερία του ανθρώπου που ζει μέσα σε ένα υγιές φυσικό περιβάλλον.

Η Δήμος Χίου είχε διαμορφώσει τον λόφο του Αγίου Δημητρίου κατάλληλα για τη δεντροφύτευση. Οι λάκκοι είχαν ανοιχτεί από τους υπαλλήλους του Δήμου. Οι υπάλληλοι της Δασικής Υπηρεσίας είχαν φέρει τσάπες και πολλά δενδρύλλια πεύκων. Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας πήραν τις τσάπες και τα πευκάκια και άρχισαν δουλειά. Πολύ κέφι και χαρά για έναν περιβαλλοντικό στόχο ενός μελλοντικού καταπράσινου λόφου.

Στις 17 και 18 Φεβρουαρίου τα παιδιά της Γ΄ και της Β΄ τάξης επισκέφθηκαν τον χώρο του Ομίλου ΜΕΟΘ,  όπου κατασκευάζονται τα άρματα της Μόστρας Θυμιανών.

Εκεί μας υποδέχθηκαν η κ. Βασιλεία Βερβεράκη και η κ. Ασπασία Αυγερινού, πρόεδρος του ΜΕΟΘ, οι οποίες με πολύ διάθεση και υπομονή διηγήθηκαν στα παιδιά την ιστορία του εθίμου και τη διατήρηση του έως σήμερα, με την  αναβίωση του πολεμικού χορού «Ταλίμι».

Εξήγησαν επίσης τη χρήση των βιγλών και την αρχιτεκτονική των χωριών στα χρόνια των πειρατών.  

Σαν συνέχεια του εθίμου προστέθηκαν τα άρματα, που έχουν θέματα πολιτικά και κοινωνικά, σατυρίζοντας την επικαιρότητα.

Οι ίδιες τόνισαν ότι η προετοιμασία διαρκεί δύο μήνες περίπου και τα άρματα φτιάχνονται με εθελοντική προσφορά των χωριανών. Για τον λόγο αυτό προέτρεψαν τα παιδιά να συμμετέχουν στον χορό και την προετοιμασία, ώστε να γίνουν οι συνεχιστές του εθίμου και να μεταδοθεί στις επόμενες γενιές.

Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές αφού τις ευχαρίστησαν, επέστρεψαν στο σχολείο εφοδιασμένοι με περισσότερες γνώσεις και μεγάλο ενθουσιασμό. 

Την Παρασκευή 23 Ιανουαρίου, οι μαθητές των τριών μικρών τάξεων του σχολείου μας, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση για την στοματική υγεία της οδοντιάτρου κυρίας Δώρας Μονύαρου από τον σύλλογο οδοντιάτρων Χίου. Ακολούθησε συζήτηση με ζωηρό ενδιαφέρον των μαθητών και οι δύο πλευρές κατέληξαν πως η υγεία των δοντιών μας έχει ανάγκη από προσεκτικό καθάρισμα πρωί και βράδυ τουλάχιστον, προσεγμένη διατροφή και 1-2 επισκέψεις στον οδοντίατρο σε ετήσια βάση. Μοιράστηκαν βεβαιώσεις παρακολούθησης και ένα έντυπο ημερολόγιο - πρόγραμμα τριών εβδομάδων για να σημειώνουν τα παιδιά το βούρτσισμα των δοντιών τους πρωί και βράδυ με στόχο να παγιωθεί αυτή η καλή συνήθεια!

 

Τον Ιανουάριο και αρχές Φεβρουαρίου όλες οι τάξεις του σχολείου μας σταδιακά πήγαν εκπαιδευτική εκδρομή στο Μουσείο Μαστίχας συμμετέχοντας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “ΈΛα ΜΑζί μας”. Τα παιδιά έμαθαν για την ιστορία της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου και του εργοστασίου της. Μέσω της περιήγησης στην ενότητα του εκθεσιακού χώρου του Μουσείου Μαστίχας Χίου, έγινε αναπαράσταση της παραγωγικής διαδικασίας της φρέσκιας τσίκλας. Εκεί έμαθαν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα για την καλλιέργεια της μαστίχας, πώς φροντίζουν τα μαστιχόδεντρα και πώς συλλέγεται το πολύτιμο αυτό προϊόν. Τα μηχανήματα του «Εργοστασίου» της ΕΜΧ τέθηκαν σε λειτουργία και οι μαθητές βίωσαν την εμπειρία ενός εργάτη στο εργοστάσιο παραγωγής τσίκλας. Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε  ομάδες. Κάποια παιδιά διαμόρφωσαν το φύλλο από τη ζύμη, άλλα έδωσαν  σχήμα στα κουφέτα και άλλα συναρμολόγησαν και ζωγράφισαν τις συσκευασίες της μαστίχας. Ήταν πολύ ενδιαφέρον και δημιουργικό  ότι δούλεψαν όλα τα παιδιά μαζί και δημιούργησαν τα δικά τους μικρά έργα, νιώθοντας σαν πραγματικοί τεχνίτες.

Τη Δευτέρα 22/12/25 το απόγευμα οι μαθητές της Β' τάξης,  πλαισιωμένοι από τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς, με την στήριξη της διευθύντριας και των συλλόγων διδασκόντων και γονέων και κηδεμόνων του σχολείου, παρουσίασαν μια διασκευή του έργου " Η Αγέλαστη Πολιτεία και οι Καλικάντζαροι" των Χάρη και Πάνου Κατσιμίχα , μέσα από το οποίο κατάφεραν να συνδέσουν την παράδοση και τα έθιμα των Χριστουγέννων με τα κοινωνικά προβλήματα και την απομόνωση της σύγχρονης κοινωνίας. Τα σκανταλιάρικα τελώνια, βοήθησαν τους ανθρώπους να ξεφύγουν από τον σκυθρωπό εαυτό  της καθημερινής τους ρουτίνας και να επιστρέψουν το γέλιο στα πρόσωπά τους και το γλέντι στη ζωή τους. Σε κάλαντα και τραγούδι συνόδευσαν οι μουσικοί και γονείς των μαθητών κυρία Βιολάκη Πηνελόπη με αρμόνιο και κύριος Αυγουστίδης Μανώλης με λαούτο.