22710 31226                      mail@dim-thymian.chi.sch.gr                      Blog                      Facebook                      Youtube                      Αναζήτηση

Δ' Τάξη Τμήμα 2ο

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ'2 τάξης, με την ολοκλήρωση των κεφαλαίων της Ενότητας "Ο περσικός κίνδυνος" συνέθεσαν, με τη βοήθεια και του εκπαιδευτικού τους, το παρακάτω quiz.

Καλή σας επιτυχία!

 

14                     15                  16

Ακολουθεί ο σύνδεσμος

Περσικός Κίνδυνος

 

 

 

 

                       Πασχαλινά ήθη και έθιμα

 

Φθάνοντας και φέτος στις πασχαλινές μας διακοπές και αφού είχαμε συζητήσει με τους μαθητές για τις ημέρες της Μ. Εβδομάδας και τα Πάθη του Χριστού, αναφερθήκαμε στα ήθη και τα έθιμα αυτών των ημερών.                                                                                                                                                                                 

Έτσι οι μαθητές της Δ΄ τάξης με τις δασκάλες τους κ. Μαρία και κ. Σταματία, τη βοήθεια της κ. Ροζαλίας, διευθύντριας του σχολείου και της συναδέλφου κ. Σταυρούλας φτιάξαμε λαζαράκια, μάθαμε τα κάλαντα του Λαζάρου, βάψαμε και ζωγραφίσαμε κόκκινα και πολύχρωμα αυγά.

            Επίσης ζυμώσαμε, πλάσαμε, ψήσαμε και γευθήκαμε, λαζαράκια και πασχαλινά κουλουράκια. Με όλα αυτά στολίσαμε τα πασχαλινά μας καλαθάκια.

            Με τη δασκάλα των Εικαστικών κ. Μαρία φτιάξαμε κι άλλες όμορφες κατασκευές.

            Με τη μουσικό του σχολείου κ. Μάγδα μάθαμε να παίζουμε το ρυθμικό παιχνίδι “Cup song”  με πλαστικά ποτήρια.

            Ευχόμαστε σε όλους Καλή Μεγάλη Εβδομάδα και Καλό Πάσχα!  

            Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε μικρό δείγμα από τις δραστηριότητές μας.

Το μήνυμα της Διεθνούς Οργάνωσης Βιβλίων για τη Νεότητα (ΙΒΒΥ) για τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου είναι: Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας! Το μήνυμα γράφτηκε από τη συγγραφέα Eiko Kadono, η οποία έχει γράψει πολλά βιβλία που έχουν μεταφραστεί σε 10 γλώσσες. Το 2018 τιμήθηκε από την ΙΒΒΥ με το Βραβείο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Tο εικαστικό της αφίσας φιλοτεχνήθηκε από τη συγγραφέα και εικονογράφο Nana Furiya, που γεννήθηκε στο Τόκιο.

book-reading-challenge-2024

 

 “Οι ιστορίες ταξιδεύουν πάνω στα σύννεφα, λαχταρώντας ν’ ακούσουν το χαρούμενο χτύπο της καρδιάς σας.. Είμαι μια ιστορία που ταξιδεύει. Πετάω παντού.Με τα φτερά του ανέμου ή τα φτερά των κυμάτων, ή καμιά φορά και με τα μικροσκοπικά φτερά της άμμου. Πετάω, βέβαια, και με τα φτερά των αποδημητικών πουλιών. Ακόμα και με τα φτερά των αεροπλάνων.Στέκομαι δίπλα σου. Γυρίζω τις σελίδες για να σου πω μια ιστορία, εκείνη που θέλεις ν’ ακούσεις.Θα σου άρεσε μια παράξενη και απίστευτη ιστορία;Ή τι θα έλεγες για μια λυπητερή, μια τρομακτική ή μια αστεία;Αν δεν έχεις διάθεση να την ακούσεις τώρα, δεν πειράζει. Όμως ξέρω πως κάποια μέρα θα θέλεις.Όταν θα θέλεις, λοιπόν, φώναξε: «Ιστορία που ταξιδεύεις, έλα! Κάθισε δίπλα μου!». Κι αμέσως θα πετάξω κοντά σου.Έχω τόσες ιστορίες να μοιραστώ!Τι θα έλεγες για την ιστορία ενός μικρού νησιού που βαρέθηκε τη μοναξιά του, έμαθε να κολυμπάει κι αποφάσισε να βρει έναν φίλο; Ή για την ιστορία μιας παράξενης νύχτας, όταν παρουσιάστηκαν δύο φεγγάρια; Ή για τη νύχτα που χάθηκε ο Άι-Βασίλης.Ω! Μπορώ ν’ ακούσω την καρδιά σου. Χτυπάει όλο και πιο γρήγορα. Τικ τακ, τίκι τακ, τίκι τίκι,  τακ!Η ιστορία που ταξιδεύει πήδηξε μέσα σου κι έκανε την καρδιά σου να χτυπάει δυνατά. Τώρα θα γίνεις κι εσύ μια τέτοια ιστορία, με  φτερά  έτοιμη να πετάξεις.Έτσι, γεννήθηκε μια ακόμα ιστορία που ταξιδεύει!”.

Εσείς πόσα βιβλία μπορείτε να διαβάσετε μέσα σε μία ώρα; Οι μαθητές/τριες μας από τη Β, Γ, Δ και Ε τάξη προσπάθησαν να διαβάσουν όσα πιο πολλά γίνεται! Κι έτσι διασχίσαμε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας μας για να απολαύσουμε τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου! Keep reading dear booklovers!

 

 

    Την Τετάρτη 13 Μαρτίου οι τέσσερις πρώτες τάξεις του Σχολείου μας παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση,  «Τα Μαγικά μαξιλάρια»   του Ευγένιου Τριβιζά, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εκπολιτιστικού Σωματείου Καλλλιμασιάς, « Η Πρόοδος».

Τα Μαγικά Μαξιλάρια (μέσα από φωτογραφίες)

Το έργο,  που ανέβασαν οι μαθητές της Ε΄ τάξης του Δ. Σ. Καλλιμασιάς, με τη βοήθεια της Θεατρολόγου τους, αναφερόταν σ’ έναν άπληστο  και μισητό βασιλιά, τον Αρπατίλαο,  που  κυβερνούσε τη χώρα του, την  Ουρανούπολη, με σκληρό και απαίσιο τρόπο. Θέσπιζε νόμους άδικους που καταργούσαν τις Απόκριες, τα πάρτι γενεθλίων και τις Κυριακές. Και σαν να μην έφτανε αυτό, πήρε απόφαση μαζί με τους συμβούλους του, να κατασκευαστούν μαξιλάρια από τα πιο φρικτά υλικά, ώστε να στερήσει από τους υπηκόους του ακόμα και τα όνειρά τους!

   Όμως τα παιδιά του σχολείου ανακάλυψαν το σχέδιο του βασιλιά και αποφάσισαν να αναλάβουν δράση. Έφτιαξαν, λοιπόν, μαξιλάρια από τα πιο όμορφα υλικά του κόσμου κι έτσι κατάφεραν να εξαφανίσουν τους εφιάλτες από τον ύπνο τους και να βλέπουν μόνο γλυκά και υπέροχα όνειρα!                                                                                                                                                                           

               Ευχαριστούμε για τις όμορφες στιγμές που περάσαμε!!!

 

 

 

 

Την Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου 2024, στα πλαίσια του Εργαστήριου Δεξιοτήτων με τίτλο «Ο αστείρευτος υδάτινος θησαυρός», οι μαθητές/μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί της Δ’ τάξης επισκέφτηκαν το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ομηρούπολης που βρίσκεται στην περιοχή Κλειδού, παρακολουθώντας το πρόγραμμα «Η Κλειδού ανθίζει».
Στο κτήριο του ΚΠΕ, πραγματοποιήθηκε αρχικά μια παρουσίαση από την κ. Ματρώνα Παππά με πληροφορίες σχετικές με το δάσος, τον ποταμό, τη βλάστηση που υπάρχει στην περιοχή αλλά και τους κινδύνους που επικρατούν, ως προς την καταστροφή του δάσους. Έπειτα, υλοποιήθηκε ένας περίπατος στο δάσος, στον οποίο οι μαθητές/μαθήτριες παρατήρησαν την βλάστηση της περιοχής και διέσχισαν τον χείμαρρο Αρμένη. Τα παιδιά έφτιαξαν βαρκούλες με μερικά ξύλα που βρήκαν πεσμένα στο έδαφος και τα άφησαν να πλεύσουν στον ποταμό.


Αφού εξερεύνησαν αρκετά την περιοχή, έπαιξαν αρκετά παιχνίδια στην φύση. Έμαθαν να βρίσκουν τα σημάδια μιας πυρκαγιάς στα δέντρα, αλλά και να ξεχωρίζουν τα είδη των φυτών, εντοπίζοντας τα στο περιβάλλον. Ακόμη, μέτρησαν το ύψος ενός δέντρου και έμαθαν τρόπους προσανατολισμού. Τέλος, οι μαθητές/μαθήτριες αφέθηκαν ελεύθεροι να φτιάξουν, χωρισμένοι σε ομάδες, καλλιτεχνικά έργα με υλικά που έβρισκαν στην φύση.
Οι μαθητές/μαθήτριες της Δ’ τάξης, ανταποκρίθηκαν με μεγάλη ευχαρίστηση στο πρόγραμμα. Εκδήλωσαν μεγάλο ενδιαφέρον για τον ποταμό και δήλωσαν ότι θα ήθελαν να αρχίσουν να εξερευνούν περισσότερο την φύση και τα αγαθά που μας προσφέρει.