22710 31226                      mail@dim-thymian.chi.sch.gr                      Blog                      Facebook                      Youtube                      Αναζήτηση

Γ' Τάξη Τμήμα 2ο

Ν’ αγαπάς τα βουνά και τα πέλαγα,
τους γνωστούς και τους άγνωρους τόπους,
τα πουλιά, τα λουλούδια, τα σύννεφα,
και πολύ ν’ αγαπάς τους ανθρώπους.

Τα θεριά ν’ αγαπάς και τ’ ανήμερα,
τα νησιά, τα ποτάμια, τ’ αστέρια.
Κι αν ποτέ σε πληγώσουν κατάστηθα
φίλοι, αγρίμια, λευκά περιστέρια.

Ν’ αγαπάς τα βουνά και τα πέλαγα,
τους γνωστούς και τους άγνωρους τόπους,
τα πουλιά, τα λουλούδια, τα σύννεφα,
και πολύ ν’ αγαπάς τους ανθρώπους.

Ν’ αγαπάς, να ξεχνάς και να χαίρεσαι
τη δική σου γαλήνη και κείνα
που μ’ αγάπη το νου μας φωτίζουνε,
και βλασταίνουν αμάραντα κρίνα.

Ν’ αγαπάς τα βουνά και τα πέλαγα,
τους γνωστούς και τους άγνωρους τόπους,
τα πουλιά, τα λουλούδια, τα σύννεφα,
και πολύ ν’ αγαπάς τους ανθρώπους.

                                                                                            

 Την εβδομάδα που είναι αφιερωμένη ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό και τη σχολική βία οι μαθητές της Γ’2 τάξης τραγούδησαν με τη συνοδεία της μουσικού του σχολείου μας κ. Μαγδαληνής Παπαδοπούλου ένα τραγούδι που έχει ερμηνεύσει ο δικός μας Παντελής Θαλασσινός, σε στίχους του Νίκου Βελιώτη. Πρόκειται για το τραγούδι «Ν’ αγαπάς», που ανήκει στο άλμπουμ του Παντελή Θαλασσινού με τίτλο «Στης καρδιάς μου τ’ ανοιχτά» που κυκλοφόρησε το 2003 και θεματολογία του έχει την αγάπη.

 Ταυτόχρονα, έγινε και νοηματική απόδοση των στίχων, με τους μαθητές και τις μαθήτριες να τραγουδούν τα λόγια και να τα συνοδεύουν με τις αντίστοιχες κινήσεις. Τόσο η διδασκαλία του τραγουδιού, όσο και η απόδοσή του στη νοηματική έγινε από τη μουσικό μας.

img_20240308_112239407        img_20240308_112353119            img_20240308_112301948_hdr          img_20240308_112306873_hdr

 

                          img_20240308_112405423                              img_20240308_112410147

  1. Φέρνω τον εαυτό μου στον Κύκλο και τίποτε άλλο.

 

  1. Όλοι έχουν τη σειρά τους να μιλήσουν, συμπεριλαμβανομένου και του/της εκπαιδευτικού.

 

  1. Αν δε θέλω να μιλήσω, μπορώ να δώσω τη σειρά μου στον/στην επόμενο/η.

 

  1. Ακούω το παιδί που μιλά.

 

  1. Ο χρόνος μοιράζεται ίσα σε όλους/όλες μας.

 

  1. Μένω στον δικό μου χώρο.

 

  1. Δε διακόπτω, δεν κοροϊδεύω.

 

  1. Ό,τι λέγεται στον κύκλο, μένει στον κύκλο.

  Τα παιδιά κάθισαν στον Κύκλο Συζήτησης. Αφού εξηγήσαμε τους κανόνες που ισχύουν σε αυτόν τον Κύκλο και τους τοποθετήσαμε σε εμφανές σημείο της τάξης προς υπενθύμιση όποτε κρινόταν απαραίτητο, ξεκινήσαμε τη δραστηριότητά μας. Οι μαθητές/μαθήτριες παρουσίασαν τον εαυτό τους, ο/η ένας/μία μετά τον/την άλλο/η, συνδέοντας τα ονόματά τους με ένα επίθετο που ξεκινά με το ίδιο γράμμα, γράφοντάς τα σε χαρτάκι σημειώσεων (π.χ. Είμαι ο αθλητικός Άγγελος, Είμαι η αγαπητή Αργυρώ).

  Στη συνέχεια, κάθε παιδί μόνο του (ή και σε δυάδες) ανέλαβε να παρουσιάσει τα υπόλοιπα παιδιά του κύκλου, επαναλαμβάνοντας τα ονόματα-επίθετα όλων των συμμαθητών/τριών τους. Έτσι το παιχνίδι απέκτησε διασκεδαστικό χαρακτήρα και παράλληλα τα παιδιά ένιωσαν ότι οι συμμαθητές/τριες τους νοιάζονται για εκείνους/ες, δίνοντας την απαραίτητη προσοχή στη σύντομη παρουσίαση του εαυτού τους.

  Στο τέλος της δραστηριότητας, οι μαθητές/τριες μοιράστηκαν με την υπόλοιπη ομάδα τα συναισθήματα και τις εντυπώσεις τους από τον «Κύκλο Συζήτησης» της ημέρας.

                                                        

 img_20240228_123925969_hdr               img_20240228_124540324               img_20240228_124624995

 

img_20240228_124723184               img_20240228_130227525_hdr               img_20240228_130235871

 

img_20240228_130252873_hdr                  img_20240228_130257697_hdr               img_20240228_130435336_hdr

 

                                                             img_20240228_130628539_hdr                    img_20240228_131021514

                                                            

 Στο μάθημα της Γλώσσας τη Γ’ τάξης, με αφορμή το μάθημα «Το Χαρούμενο Λιβάδι», συζητήσαμε και διερευνήσαμε την έννοια της διαφορετικότητας. Τα παιδιά αρχικά σχολίασαν τις διαφορετικές συμπεριφορές που εκδήλωσαν οι κάτασπρες μαργαρίτες και στη συνέχεια διατύπωσαν τις απόψεις τους για τη διακύμανση των συναισθημάτων που θα ένιωθε η κατακόκκινη παπαρούνα ακούγοντάς τες, βάζοντας ταυτόχρονα τον εαυτό τους στη θέση της παπαρούνας και εκφράζοντας τα δικά τους συναισθήματα σε μια ανάλογη περίπτωση.

 Έπειτα, παρακολούθησαν τα βίντεο με τίτλο «Τα γυαλιά της διαφορετικότητας», τα οποία είχαν ως στόχο να οξύνουν τη δυνατότητα των μαθητών/μαθητριών να αντιλαμβάνονται τη διαφορετικότητα των ατόμων σε όλες της τις μορφές.

 Τέλος, τα παιδιά συμπλήρωσαν στις ομάδες τους τη «Μαργαρίτα των Συναισθημάτων». Στο κέντρο του λουλουδιού έγραψαν ένα δυσάρεστο συναίσθημα (λύπη, φόβος) και στα πέταλά της ανέφεραν ιδέες για το τι θα μπορούσαμε να κάνουμε για να τα ξεπεράσουμε (π.χ. ασχολούμαι με κάποια δραστηριότητα που με ευχαριστεί, συζητάω το πώς νιώθω με αγαπημένα μου πρόσωπα).

 

img_20240306_135013579_burst000_cover                                img_20240306_130900887                             img_20240306_130945975

 

 

                                                  img_20240306_131050528                                     img_20240306_130911228