Ν ' αγαπάς - Από τις μαθήτριες και τους μαθητές της Γ'2 τάξης
- Εμφανίσεις: 19
ΤΑ ΖΩΑΚΙΑ ΑΓΑΠΩ, ΤΑ ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΟΣΟ ΜΠΟΡΩ!
Το σχολείο μας, στα πλαίσια του άξονα “σχολείο και κοινωνία” ανέλαβε ένα πρόγραμμα φροντίδας των αδέσποτων γατιών του σχολείων μας. Γι αυτό λοιπόν φτιάξαμε ένα προστατευμένο χώρο με ταΐστρα και ποτίστρα. Φροντίζουμε να ταΐζουμε τα γατάκια μας είτε με υπολείμματα τροφών από το ολοήμερο, είτε με γατοτροφή που φέρνουν τα παιδιά από το σπίτι.
Καλέσαμε στο σχολείο την υπεύθυνη παιδαγωγικών θεμάτων του φιλοζωικού συλλόγου, κυρία Πόπη Φλάμου, η οποία μίλησε στα παιδιά της Β ΄και Δ΄ τάξης με απλό και κατανοητό τρόπο για πολύ σοβαρά ζητήματα που πρέπει να γνωρίζουμε σχετικά με τα ζωάκια συντροφιάς!
Τα παιδιά της Β΄τάξης ,τα οποία αγαπούν ιδιαίτερα τα ζωάκια, έφτιαξαν μια αφίσα για να ευαισθητοποιήσουν τον κόσμο των μεγάλων!
Επίσης ξεκινήσαμε μια προσπάθεια στείρωσης των γατιών του σχολείου μας, προκειμένου να μην πολλαπλασιαστούν. Γι αυτό την Τρίτη, 5/3/24, η κυρία Έλενα Κλεισσά, κτηνίατρος, στείρωσε τρεις γάτες,δύο θηλυκές και μία αρσενική, από τα αδεσποτάκια του σχολείου μας! Ελπίζουμε πως με τη βοήθεια του φιλοζωικού , του δήμου,της κοινότητας, του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων και άλλων φορέων θα καταφέρουμε να ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ και να στειρώσουμε όλα τα γατάκια της γειτονιάς του
σχολείου μας!
Τα παιδιά κάθισαν στον Κύκλο Συζήτησης. Αφού εξηγήσαμε τους κανόνες που ισχύουν σε αυτόν τον Κύκλο και τους τοποθετήσαμε σε εμφανές σημείο της τάξης προς υπενθύμιση όποτε κρινόταν απαραίτητο, ξεκινήσαμε τη δραστηριότητά μας. Οι μαθητές/μαθήτριες παρουσίασαν τον εαυτό τους, ο/η ένας/μία μετά τον/την άλλο/η, συνδέοντας τα ονόματά τους με ένα επίθετο που ξεκινά με το ίδιο γράμμα, γράφοντάς τα σε χαρτάκι σημειώσεων (π.χ. Είμαι ο αθλητικός Άγγελος, Είμαι η αγαπητή Αργυρώ).
Στη συνέχεια, κάθε παιδί μόνο του (ή και σε δυάδες) ανέλαβε να παρουσιάσει τα υπόλοιπα παιδιά του κύκλου, επαναλαμβάνοντας τα ονόματα-επίθετα όλων των συμμαθητών/τριών τους. Έτσι το παιχνίδι απέκτησε διασκεδαστικό χαρακτήρα και παράλληλα τα παιδιά ένιωσαν ότι οι συμμαθητές/τριες τους νοιάζονται για εκείνους/ες, δίνοντας την απαραίτητη προσοχή στη σύντομη παρουσίαση του εαυτού τους.
Στο τέλος της δραστηριότητας, οι μαθητές/τριες μοιράστηκαν με την υπόλοιπη ομάδα τα συναισθήματα και τις εντυπώσεις τους από τον «Κύκλο Συζήτησης» της ημέρας.
Στο μάθημα της Γλώσσας τη Γ’ τάξης, με αφορμή το μάθημα «Το Χαρούμενο Λιβάδι», συζητήσαμε και διερευνήσαμε την έννοια της διαφορετικότητας. Τα παιδιά αρχικά σχολίασαν τις διαφορετικές συμπεριφορές που εκδήλωσαν οι κάτασπρες μαργαρίτες και στη συνέχεια διατύπωσαν τις απόψεις τους για τη διακύμανση των συναισθημάτων που θα ένιωθε η κατακόκκινη παπαρούνα ακούγοντάς τες, βάζοντας ταυτόχρονα τον εαυτό τους στη θέση της παπαρούνας και εκφράζοντας τα δικά τους συναισθήματα σε μια ανάλογη περίπτωση.
Έπειτα, παρακολούθησαν τα βίντεο με τίτλο «Τα γυαλιά της διαφορετικότητας», τα οποία είχαν ως στόχο να οξύνουν τη δυνατότητα των μαθητών/μαθητριών να αντιλαμβάνονται τη διαφορετικότητα των ατόμων σε όλες της τις μορφές.
Τέλος, τα παιδιά συμπλήρωσαν στις ομάδες τους τη «Μαργαρίτα των Συναισθημάτων». Στο κέντρο του λουλουδιού έγραψαν ένα δυσάρεστο συναίσθημα (λύπη, φόβος) και στα πέταλά της ανέφεραν ιδέες για το τι θα μπορούσαμε να κάνουμε για να τα ξεπεράσουμε (π.χ. ασχολούμαι με κάποια δραστηριότητα που με ευχαριστεί, συζητάω το πώς νιώθω με αγαπημένα μου πρόσωπα).