22710 31226                      mail@dim-thymian.chi.sch.gr                      Blog                      Facebook                      Youtube                      Αναζήτηση

Δ' Τάξη

Με αφορμή την πανελλήνια σχολική ημέρα φιλοζωίας, στα πλαίσια του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής, πραγματοποιήθηκαν στις τάξεις Α', Β', Γ', Δ' διάφορες δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης. Συγκεκριμένα, στις τάξεις Α' και Β' διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε το κλασικό παραμύθι των αδελφών Γκριμ "Η συναυλία των ζώων". Επικεντρωθήκαμε κυρίως στο θέμα της διαχρονικής συνύπαρξης και διάδρασης των ζώων με τον άνθρωπο. Επίσης παρακολουθήσαμε την ιστορία του σκύλου Χάτσικο, που έγινε γνωστός για την αξιοθαύμαστη αφοσίωση στον κύριό του.
Στις τάξεις Γ' και Δ' η προβολή των ταινιών μικρού μήκους " Stray dog animal rights" και " Gift" αποτέλεσαν αφορμή για συζήτηση για το πώς τα ζώα καταλήγουν να είναι αδέσποτα αλλά και για τα δικαιώματά τους.Τα παιδιά μοιράστηκαν εντυπώσεις και προβληματισμούς, προσωπικές εμπειρίες και κυρίως πρότειναν λύσεις. Στη συνέχεια προσπάθησαν να εκφράσουν σκέψεις και συναισθήματα μέσα από παιχνίδια ρόλων και θεατρικούς αυτοσχεδιασμούς.

 

Τα παιδιά έχοντας σχηματίσει έναν κύκλο, τον Κύκλο Συζήτησης, συζήτησαν για πράγματα και καταστάσεις που τα ενοχλούν στο σχολικό περιβάλλον.  
Στόχοι της διαδικασίας αυτής ήταν τα παιδιά να περιγράψουν αποδεκτούς τρόπους αντίδρασης σε πράγματα / καταστάσεις που τα αναστατώνουν και να εξηγήσουν γιατί είναι σημαντικό να διαχειρίζονται τα δυσάρεστα συναισθήματά τους, ώστε να είναι σε θέση να ελέγξουν τυχόν αρνητικές τους αντιδράσεις.  
 
Κάθε παιδί αρχικά έγραψε σε ένα φύλλο χαρτί πράγματα και καταστάσεις που τους προκαλούν θυμό ή αναστάτωση. Στη συνέχεια, σε ομάδες των 4 μαθητών/μαθητριών συζήτησαν και κατέληξαν σε 3 κοινά πράγματα, τα οποία τους προκαλούν θυμό - εκνευρισμό. Με αφορμή λοιπόν τις απαντήσεις τους, δημιουργήσαμε στον πίνακα τρεις ομόκεντρους κύκλους και ξεκινώντας από τον εσωτερικό κύκλο, γράψαμε τα ακόλουθα: α) Τι με ενοχλεί; β) Τι νιώθω; γ) Πώς αντιδρώ;
 
Ζητήσαμε από την κάθε ομάδα, να αναφέρει με τη σειρά της τα 3 πράγματα/τις 3 καταστάσεις που είχαν σημειώσει, καθώς επίσης και τα συναισθήματα που πιθανόν να τους έχει δημιουργήσει η εκάστοτε κατάσταση και τα καταγράψαμε στον μεσαίο κύκλο. 
 
Τέλος, συμπληρώσαμε τον εξωτερικό κύκλο με διάφορες αντιδράσεις που προέρχονται από τα παραπάνω, δυσάρεστα συναισθήματα, ζητώντας από τα παιδιά να    αναγνωρίσουν αυτές που θεωρούν επικίνδυνες για τον εαυτό τους ή τους άλλους και πιθανότατα να τους βάλουν σε περισσότερους μπελάδες (όπως να τιμωρηθούν). Τις αντιδράσεις αυτές τις κυκλώσαμε. Επιπλέον, ζητήσαμε από τα παιδιά να αναγνωρίσουν αντιδράσεις που ενδεχομένως να έχουν ουδέτερα ή θετικά αποτελέσματα. Τις αντιδράσεις αυτές τις υπογραμμίσαμε. 
 
Η συζήτηση ολοκληρώθηκε με τα παιδιά να αναφέρουν στην ολομέλεια τους λόγους για τους οποίους είναι καλύτερα να επιλέγουμε κάθε φορά τρόπους αντίδρασης με ουδέτερα ή θετικά αποτελέσματα, αντικαθιστώντας αντιδράσεις που θεωρούνται επικίνδυνες, καθώς και τις περιπτώσεις όπου ενδείκνυται να ζητήσουν βοήθεια από κάποιον ενήλικα.
 
32                    34                    38
 
 
 
                                             3                            1
 
 
 
 
60                  70                 71

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, οι μαθήτριες και οι μαθητές της Δ'2 δημιούργησαν το ακόλουθο βίντεο με τίτλο "Νομοί και πρωτεύουσες της Ελλάδας".

 

50                             51                             52

 

Νομοί και Πρωτεύουσες

 

 

Στα πλαίσια του 1ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ' τάξης κατανόησαν τους κινδύνους του διαδικτύου, έμαθαν πώς να προστατεύουν τα προσωπικά δεδομένα τους και να διατηρούν την ευγένειά τους ως πρότυπο συμπεριφοράς και στον ψηφιακό κόσμο. Επίσης, γνώρισαν τις μορφές του διαδικτυακού εκφοβισμού, αλλά και τους ορθούς τρόπους αντιμετώπισής του.

Μέσω δραστηριοτήτων από το https://saferinternet4kids.gr  και το https://www.cyberkid.gov.gr  τα παιδιά αντιλήφθηκαν τη σπουδαιότητα των Τ.Π.Ε στην καθημερινότητά τους, όπως και των βασικών κανόνων προστασίας τους στο διαδίκτυο, μέσα από ενδιαφέρουσες εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

Επιπλέον, με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2025, μαθητές/μαθήτριές μας συμμετέχουν στον πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με θέμα: «Λέμε ΟΧΙ στον Διαδικτυακό Εκφοβισμό: Μαθαίνουμε, Προστατευόμαστε, Στηρίζουμε!». Συγκεκριμένα, δημιούργησαν υλικό σχετικό με τις μορφές του διαδικτυακού εκφοβισμού, τα μέτρα αυτοπροστασίας που μπορεί κάποιος/α να λάβει, καθώς και τις επιλογές διαχείρισης που έχει κάποιος/α είτε είναι θύμα είτε μάρτυρας ενός περιστατικού στον ψηφιακό κόσμο.

 

   proetoimasia-gia-diagognismo-1                              3                              2

 

 

                                                  1                                        101