22710 31226                      mail@dim-thymian.chi.sch.gr                      Blog                      Facebook                      Youtube                      Αναζήτηση

ΣΤ' Τάξη

Την Τετάρτη 22 Απριλίου οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων των Ε’ και Στ’ τάξεων, μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους επισκέφτηκαν το ίδρυμα “ΜΑΡΙΑ ΤΣΑΚΟΣ”, που βρίσκεται στην οδό Μιχαήλ Λιβανού, στην πόλη της Χίου, όπου είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στους χώρους του και να γνωρίσουν λίγη από την ιστορία της ναυτιλίας. Οι υπεύθυνοι του ιδρύματος μας ξενάγησαν στους χώρους του ιδρύματος, μας έδωσαν ιστορικές πληροφορίες για το κτίριο και μας περιέγραψαν λεπτομερώς τα εκθέματα που υπάρχουν σε αυτό.

Στη συνέχεια, οι μαθητές της Στ’ τάξης επισκέφθηκαν τις εγκαταστάσεις του “TEENS”, δηλαδή των ελληνικών εκπαιδευτηρίων Ναυτικών Σπουδών, που βρίσκονται στην περιοχή της Φάρκαινας. Εκεί μας υποδέχθηκαν καθηγητές που διδάσκουν στο “TEENS” και μας προσκάλεσαν σε 2 από τις αίθουσες διδασκαλίας για να γνωρίσουμε κι εμείς τι μαθαίνουν τα μεγαλύτερα παιδιά που ενδιαφέρονται να ακολουθήσουν καριέρα στο Εμπορικό Ναυτικό. Τα πειράματα και τα βίντεο που παρακολούθησαν τα παιδιά κέντρισαν ιδιαίτερα το ενδιαφέρον τους και η κατασκευή που δημιούργησαν με "Στυλό Τρισδιάστατης Εκτύπωσης" τους προσέφερε ένα αναμνηστικό για να θυμούνται ακόμη περισσότερο τη συγκεκριμένη επίσκεψη!

Το σχολείο τίμησε και φέτος με την παρουσία του τη μνήμη των θυμάτων των σφαγών του 1822 την Τρίτη της Διακαινισίμου. Οι μαθητές και οι μαθήτριες μας συνοδευόμενοι από εκπαιδευτικούς συμμετείχαν στην αρχιερατική λειτουργία από τον Μητροπολίτη Χίου και το μνημόσυνο.

Πανελλήνια Δράση

Μπαίνω στη θέση του άλλου και λέω όχι στη βία και στον εκφοβισμό

6 Μαρτίου 2026

Υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

 

Η Δράση φέτος είχε ως κυρίο αντικείμενο την ενσυναίσθηση.

Οι εκπαιδευτικοί μαζί με τα παιδιά εργάστηκαν μαζί από τον Δεκέμβρη πάνω στον ορισμό της Βίας, στα είδη της βίας και στη διάκριση περιστατικών σχολικής βίας και εκφοβισμού. Έπαιξαν παιχνίδια ρόλων με διάφορα περιστατικά που σκέφτηκαν. Επισήμαναν τις ομοιότητες και τις  διαφορές της βίας με τη σχολική βία και τον εκφοβισμό. Τον Ιανουάριο ασχολήθηκαν με τα συναισθήματα της βίας και τις επιπτώσεις της βίας στο θύμα, στους παρατηρητές και στον θύτη. Δημιούργησαν emoji με συναισθήματα, το θερμόμετρο των συναισθημάτων, τον χάρτη των συναισθημάτων. Τον Φεβρουάριο διαπραγματεύτηκαν εικονικά περιστατικά βίας μέσα από μελέτη περίπτωσης, καθώς και περιστατικά όπου έπρεπε να μπουν στη θέση του πρωταγωνιστή και να επιχειρηματολογήσουν πάνω στη συμπεριφορά του. Πρότειναν θετικούς τρόπους συμπεριφοράς μέσα στο σχολιικό περιβάλλον. Έκαναν κατασκευές και δούλεψαν σε ζευγάρια ομαδικές εργασίες με τα θετικά χαρακτηριστικά που έχουν τα ίδια τα παιδιά αλλά και οι διπλανοί τους. Μάλιστα, στις εργασίες εντάξαμε και τους γονείς τους, οι οποίοι συμπλήρωσαν την εργασία τους αναφέροντας και εκείνοι θετικά στοιχεία του παιδιού τους.

Στις 6 Μαρτίου, που είναι η Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, το σχολείο συμμετείχε στην Πανελλαδική Δράση του Δικτύου Σχολικής Διαμεσολάβησης. Στις 10:30πμ τα παιδιά της Ε΄ και Στ΄ τάξης μεταφέρθηκαν στην Πλατεία Φατούρου.  Εκεί έπαιξαν τον καθρέφτη των συναισθημάτων, τα «Σιαμαία» και φούσκωσαν πολύχρωμα μπαλόνια για να τα σκάκουν συμβολικά. Στο πρώτο παιχνίδι οι συμμαθητές και οι συμμαθήτριες έφτιαξαν έναν κύκλο. Το κάθε παιδί έμπαινε στον κύκλο και με τη γλώσσα του σώματος με παντομίμα παρουσίαζε ένα συναίσθημα που δημιουργεί η βία. Τα υπόλοιπα παιδιά μιμούνταν τις κινήσεις του και τις εκφράσεις του σαν να ήταν ο καθρέφτης του. Στο δεύτερο παιχνίδι με το σώμα τους ενώνονταν ανά ζευγάρια και προσπαθούσαν να κινηθούν στον χώρο. Εμείς επιλέξαμε ένωση με την πλάτη και με τους ώμους. Ενωμένοι έπρεπε να συνεργαστούν για να εκτελέσουν τις κινήσεις τους. Στο τρίτο παιχνίδι φούσκωσαν μπαλόνια. Αυτά συμβόλιζαν τη σιωπή του θύματος. Μετά με οδοντογλυφίδες έπρεπε να σκάσουν τα μπαλόνια για να σπάσουν αλληγορικά τη σιωπή του θύματος.

Οι δράσεις του Δικτύου Σχολικής Διαμεσολάβησης είναι πολύ σημαντικές για την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, την εκπαίδευση των παιδιών να ξεχωρίζουν τη σχολική βία και τον εκφοβισμό, την αποφυγή της και την καταπολέμησή της. Το σχολείο έχει στο οπλοστάσιό του τα παιδαγωγικά μέτρα που βοηθούν να οικοδομηθούν συμπεριφορές αποδεκτές και θετικές για την κοινωνία μας.

Με ιδιαίτερη συγκίνηση και περηφάνια το σχολείο μας τίμησε την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες μας ξεκίνησαν την ημέρα συμμετέχοντας στην πανηγυρική δοξολογία στον ιερό ναό του χωριού μας. Μέσα στην κατανυκτική ατμόσφαιρα της εκκλησίας, εκφωνήθηκε ο πανηγυρικός της ημέρας από την εκπαιδευτικό Αγγλικής Φιλολογίας του σχολείου μας, κα. Ασπασία Ματθαίου, η οποία με τον λόγο της μας μετέφερε το διαχρονικό μήνυμα της Επανάστασης του 1821 και των αγώνων των προγόνων μας για την ελευθερία.
Στη συνέχεια, συγκεντρωθήκαμε στπν πλατεία Φατούρου, όπου πραγματοποιήθηκε η κατάθεση στεφάνων παρουσία του Αντιδημάρχου και του Προέδρου της Τοπικής Κοινότητας, αποτίοντας φόρο τιμής στους ήρωες του 1821.
Η ημέρα ολοκληρώθηκε με τη δυναμική παρουσία των παιδιών μας στην παρέλαση στην πόλη, όπου βάδισαν μαζί με τα υπόλοιπα σχολεία και τους πολιτιστικούς συλλόγους, κερδίζοντας το θερμό χειροκρότημα όλων.  Με την καθοδήγηση και τη βοήθεια του εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής, κ. Ευάγγελου Δέδε, τα παιδιά μας κράτησαν άψογο ρυθμό και περήφανο ανάστημα.
Χρόνια πολλά Ελλάδα! Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά!