22710 31226                      mail@dim-thymian.chi.sch.gr                      Blog                      Facebook                      Youtube                      Αναζήτηση

Το σχολείο μας

Με αφορμή την παρουσίαση της υπηρεσίας ΔΕΥΑΧ, οι μαθητές/τριες της Ε' τάξης του δημοτικού σχολείου θυμιανών πραγματοποίησαν μια έρευνα σχετικά με τα επίπεδα κατανάλωσης νερού μιας τετραμελούς οικογένειας, στα πλαίσια προγράμματος "Σώσε το νερό".
Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε παρουσιάζει τον μέσο όρο κατανάλωσης νερού μιας τετραμελούς οικογένειας. Η μείωση των αριθμών που έχουν χρησιμοποιηθεί θα οδηγούσε σε χαμηλά επίπεδα καθαριότητας, έχοντας υπόψιν τα δεδομένα του σύγχρονου πολιτισμού.
Στην έρευνα εχουν προβλεφθεί οι προτεινόμενες λύσεις εξοικονόμησης και διαχείρισης του νερού όπως η προσοχή του ανοίγματος και κλεισίματος της βρύσης στο πλύσιμο των χεριών, δοντιών και πιάτων όπως και στο ξύρισμα και ντουζ. Ακόμα έχει συζητηθεί ο τρόπος που πρέπει να χρησιμοποιείται το καζανάκι, ξεχωριστά για την ούρηση και ξεχωριστά για την αφοδευση.

Σκοπίμως δεν έχουν αναφερθεί τα επίπεδα κατανάλωσης νερού για το πότισμα των φυτών, καθώς έχει προταθεί η συλλογή του νερού από το πλύσιμο του προσώπου σε λεκάνη, ώστε να ποτιζονται με αυτό τα φυτά.
Η επίσκεψη της υπηρεσίας της ΔΕΥΑΧ αποτέλεσε μια αξιοσημείωτη αφορμή για την ενασχόληση των μαθητων/τριών με τα επίπεδα κατανάλωσης νερού μιας τετραμελούς οικογένειας. Η παρουσίαση των εκπροσώπων της υπηρεσίας σε συνδυασμό με την διεξαγωγή της έρευνας συνέβαλλε στην ανάπτυξη της περιβαλλοντικής-οικολογικής συνείδησης τους.

Την παρασκευή 29 Μαρτίου, η ΔΕΥΑΧ τίμησε το σχολείο μας με την επίσκεψή της, προσφέροντας στους μαθητές μας μια εκπαιδευτική εμπειρία που αφορούσε την πολύτιμη πηγή ζωής που είναι το νερό. Μέσα από μια ενδιαφέρουσα παρουσίαση, οι εκπρόσωποι της ΔΕΥΑΧ ανέδειξαν τη σπουδαιότητα του νερού για την ανθρώπινη ύπαρξη και την ανάγκη για φροντίδα και διατήρησή του.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασής τους, εξέτασαν τον κύκλο του νερού, από την αποθήκευσή του στους ωκεανούς και τις υδρολογικές μάζες μέχρι την επεξεργασία και τη χρήση του από τους ανθρώπους.

Στη συνέχεια, ασχολήθηκαν με τις διάφορες χρήσεις του νερού, τις πηγές του, τα πηγάδια, καθώς και τους τρόπους μεταφοράς και επεξεργασίας του. Επεσήμαναν τη σημασία της αφαλάτωσης και του βιολογικού καθαρισμού για την παροχή καθαρού νερού προς το κοινό.

Μιλώντας για το κόστος του νερού, τόνισαν τη σημασία της διατήρησης του νερού και της εξοικονόμησής του. Επέστησαν την προσοχή στην έλλειψη νερού σε διάφορα μέρη της γης και προτείναν τρόπους εξοικονόμησης και βελτίωσης της χρήσης του, προκειμένου να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα και η προσβασιμότητά του για όλους.

Η επίσκεψη της ΔΕΥΑΧ στο σχολείο μας αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία για τους μαθητές να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τη σημασία του νερού και την ανάγκη για προσεκτική διαχείριση και προστασία του.

Στο τέλος οι εκπρόσωποι της ΔΕΥΑΧ μοίρασαν στα παιδιά καπέλα με συνθήματα για το νερό και ένα ενημερωτικό φυλλάδιο με εκπαιδευτικό παιχνίδι.

Ευχαριστούμε τους διοργανωτές της δράσης από την ΔΕΥΑΧ. Ήταν πολύ κατατοπιστικοί και ενδιαφέρουσα η παρουσίαση τους στους μαθητές/τριες. 

Το μήνυμα της Διεθνούς Οργάνωσης Βιβλίων για τη Νεότητα (ΙΒΒΥ) για τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου είναι: Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας! Το μήνυμα γράφτηκε από τη συγγραφέα Eiko Kadono, η οποία έχει γράψει πολλά βιβλία που έχουν μεταφραστεί σε 10 γλώσσες. Το 2018 τιμήθηκε από την ΙΒΒΥ με το Βραβείο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Tο εικαστικό της αφίσας φιλοτεχνήθηκε από τη συγγραφέα και εικονογράφο Nana Furiya, που γεννήθηκε στο Τόκιο.

book-reading-challenge-2024

 

 “Οι ιστορίες ταξιδεύουν πάνω στα σύννεφα, λαχταρώντας ν’ ακούσουν το χαρούμενο χτύπο της καρδιάς σας.. Είμαι μια ιστορία που ταξιδεύει. Πετάω παντού.Με τα φτερά του ανέμου ή τα φτερά των κυμάτων, ή καμιά φορά και με τα μικροσκοπικά φτερά της άμμου. Πετάω, βέβαια, και με τα φτερά των αποδημητικών πουλιών. Ακόμα και με τα φτερά των αεροπλάνων.Στέκομαι δίπλα σου. Γυρίζω τις σελίδες για να σου πω μια ιστορία, εκείνη που θέλεις ν’ ακούσεις.Θα σου άρεσε μια παράξενη και απίστευτη ιστορία;Ή τι θα έλεγες για μια λυπητερή, μια τρομακτική ή μια αστεία;Αν δεν έχεις διάθεση να την ακούσεις τώρα, δεν πειράζει. Όμως ξέρω πως κάποια μέρα θα θέλεις.Όταν θα θέλεις, λοιπόν, φώναξε: «Ιστορία που ταξιδεύεις, έλα! Κάθισε δίπλα μου!». Κι αμέσως θα πετάξω κοντά σου.Έχω τόσες ιστορίες να μοιραστώ!Τι θα έλεγες για την ιστορία ενός μικρού νησιού που βαρέθηκε τη μοναξιά του, έμαθε να κολυμπάει κι αποφάσισε να βρει έναν φίλο; Ή για την ιστορία μιας παράξενης νύχτας, όταν παρουσιάστηκαν δύο φεγγάρια; Ή για τη νύχτα που χάθηκε ο Άι-Βασίλης.Ω! Μπορώ ν’ ακούσω την καρδιά σου. Χτυπάει όλο και πιο γρήγορα. Τικ τακ, τίκι τακ, τίκι τίκι,  τακ!Η ιστορία που ταξιδεύει πήδηξε μέσα σου κι έκανε την καρδιά σου να χτυπάει δυνατά. Τώρα θα γίνεις κι εσύ μια τέτοια ιστορία, με  φτερά  έτοιμη να πετάξεις.Έτσι, γεννήθηκε μια ακόμα ιστορία που ταξιδεύει!”.

Εσείς πόσα βιβλία μπορείτε να διαβάσετε μέσα σε μία ώρα; Οι μαθητές/τριες μας από τη Β, Γ, Δ και Ε τάξη προσπάθησαν να διαβάσουν όσα πιο πολλά γίνεται! Κι έτσι διασχίσαμε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας μας για να απολαύσουμε τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου! Keep reading dear booklovers!