22710 31226                      mail@dim-thymian.chi.sch.gr                      Blog                      Facebook                      Youtube                      Αναζήτηση

Το σχολείο μας

    Την Τετάρτη 13 Μαρτίου οι τέσσερις πρώτες τάξεις του Σχολείου μας παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση,  «Τα Μαγικά μαξιλάρια»   του Ευγένιου Τριβιζά, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εκπολιτιστικού Σωματείου Καλλλιμασιάς, « Η Πρόοδος».

Τα Μαγικά Μαξιλάρια (μέσα από φωτογραφίες)

Το έργο,  που ανέβασαν οι μαθητές της Ε΄ τάξης του Δ. Σ. Καλλιμασιάς, με τη βοήθεια της Θεατρολόγου τους, αναφερόταν σ’ έναν άπληστο  και μισητό βασιλιά, τον Αρπατίλαο,  που  κυβερνούσε τη χώρα του, την  Ουρανούπολη, με σκληρό και απαίσιο τρόπο. Θέσπιζε νόμους άδικους που καταργούσαν τις Απόκριες, τα πάρτι γενεθλίων και τις Κυριακές. Και σαν να μην έφτανε αυτό, πήρε απόφαση μαζί με τους συμβούλους του, να κατασκευαστούν μαξιλάρια από τα πιο φρικτά υλικά, ώστε να στερήσει από τους υπηκόους του ακόμα και τα όνειρά τους!

   Όμως τα παιδιά του σχολείου ανακάλυψαν το σχέδιο του βασιλιά και αποφάσισαν να αναλάβουν δράση. Έφτιαξαν, λοιπόν, μαξιλάρια από τα πιο όμορφα υλικά του κόσμου κι έτσι κατάφεραν να εξαφανίσουν τους εφιάλτες από τον ύπνο τους και να βλέπουν μόνο γλυκά και υπέροχα όνειρα!                                                                                                                                                                           

               Ευχαριστούμε για τις όμορφες στιγμές που περάσαμε!!!

 

 

 

 

Ν’ αγαπάς τα βουνά και τα πέλαγα,
τους γνωστούς και τους άγνωρους τόπους,
τα πουλιά, τα λουλούδια, τα σύννεφα,
και πολύ ν’ αγαπάς τους ανθρώπους.

Τα θεριά ν’ αγαπάς και τ’ ανήμερα,
τα νησιά, τα ποτάμια, τ’ αστέρια.
Κι αν ποτέ σε πληγώσουν κατάστηθα
φίλοι, αγρίμια, λευκά περιστέρια.

Ν’ αγαπάς τα βουνά και τα πέλαγα,
τους γνωστούς και τους άγνωρους τόπους,
τα πουλιά, τα λουλούδια, τα σύννεφα,
και πολύ ν’ αγαπάς τους ανθρώπους.

Ν’ αγαπάς, να ξεχνάς και να χαίρεσαι
τη δική σου γαλήνη και κείνα
που μ’ αγάπη το νου μας φωτίζουνε,
και βλασταίνουν αμάραντα κρίνα.

Ν’ αγαπάς τα βουνά και τα πέλαγα,
τους γνωστούς και τους άγνωρους τόπους,
τα πουλιά, τα λουλούδια, τα σύννεφα,
και πολύ ν’ αγαπάς τους ανθρώπους.

                                                                                            

 Την εβδομάδα που είναι αφιερωμένη ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό και τη σχολική βία οι μαθητές της Γ’2 τάξης τραγούδησαν με τη συνοδεία της μουσικού του σχολείου μας κ. Μαγδαληνής Παπαδοπούλου ένα τραγούδι που έχει ερμηνεύσει ο δικός μας Παντελής Θαλασσινός, σε στίχους του Νίκου Βελιώτη. Πρόκειται για το τραγούδι «Ν’ αγαπάς», που ανήκει στο άλμπουμ του Παντελή Θαλασσινού με τίτλο «Στης καρδιάς μου τ’ ανοιχτά» που κυκλοφόρησε το 2003 και θεματολογία του έχει την αγάπη.

 Ταυτόχρονα, έγινε και νοηματική απόδοση των στίχων, με τους μαθητές και τις μαθήτριες να τραγουδούν τα λόγια και να τα συνοδεύουν με τις αντίστοιχες κινήσεις. Τόσο η διδασκαλία του τραγουδιού, όσο και η απόδοσή του στη νοηματική έγινε από τη μουσικό μας.

img_20240308_112239407        img_20240308_112353119            img_20240308_112301948_hdr          img_20240308_112306873_hdr

 

                          img_20240308_112405423                              img_20240308_112410147

 Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που είναι αφιερωμένη ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό, η ψυχολόγος του σχολείου μας μαζί με τα παιδιά της Ε’ τάξης πραγματοποιήσαν την ακόλουθη ψυχοκινητική δραστηριότητα, η οποία χωρίζεται σε 6 βήματα. Μετά από κάθε βήμα, η σχολική ψυχολόγος ρωτούσε τα παιδιά : "Πώς νιώσατε;" "Τι σκέψεις κάνατε;"

 

Βήμα 1 : Διατάσεις στο σώμα, εστίαση στο τίναγμα των άκρων. (Χαλαρώνουμε το κεφάλι και τα άκρα)

Βήμα 2: Χωρισμός των παιδιών σε δυάδες. Ο πρώτος που είναι μπροστά κρατά κλειστά τα μάτια, ο δεύτερος από πίσω καθοδηγεί με το χέρι, σε μια προσπάθεια ανάπτυξης εμπιστοσύνης μεταξύ τους. Αλλάζουν μετά θέση και ο οδηγός αυτή τη φορά κλείνει τα μάτια και ο άλλος καθοδηγεί. (Ζευγαρώνομαι, εμπιστεύομαι, καθοδηγούμαι, αφήνομαι)

Βήμα 3: Τώρα κάθε παιδί είναι μόνο του. Κινούνται στον χώρο με κλειστά μάτια, προσπαθούν να αποφεύγουν ο ένας/η μία τον άλλο/την άλλη. Όταν πέφτουν πάνω σε κάποιον/α, αλλάζουν διαδρομή. (Μοναξιά, χάνομαι, αναζητώ, δύσκολα εμπιστεύομαι, πελαγοδρομώ)

Βήμα 4: Με ανοιχτά αυτή τη φορά μάτια κινούνται στον χώρο, σαν να τους τραβάει ο δείκτης του χεριού τους. (Δείχνω, καρφώνω, κακολογώ, εκδικούμαι, αποφεύγω, απομονώνω, φέρομαι ρατσιστικά)

Βήμα 5: Με κλειστά μάτια ξανά, κινούνται στον χώρο, και όταν πέφτουν πάνω σε κάποιον/α, τον/την ακουμπούν τρυφερά στα χέρια. (Αναπτύσσω κοινωνικότητα, δοκιμάζω τις σχέσεις μου, φέρομαι ευγενικά)

Βήμα 6: Τέλος, τα παιδιά συγκεντρώνονται προς το κέντρο του κύκλου με σημείο αναφοράς έναν/μία ενήλικα, ακουμπούν ο ένας/η μία πάνω στον άλλο/στην άλλη, αγκαλιάζουν τους μπροστινούς/τις μπροστινές τους. Διατηρούν την ησυχία στην ομάδα, παίρνουν βαθιές ανάσες και χαλαρώνουν για κάποια λεπτά. (Έμαθα να συνυπάρχω. Σέβομαι τη διαφορετικότητα. Είμαστε ίσοι, αν και διαφορετικοί. Τους/τις αγαπώ όλους/όλες).

1              2              3

 

4          5           6       7

 

6 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

 

Τη Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024 πραγματοποιήθηκε βιωματική δραστηριότητα με τα δύο Τμήματα της Ε΄ τάξης και την ψυχολόγο, κα Μανδαλοπούλου Δέσποινα, στα πλαίσια της ημέρας κατά της βίας στα σχολεία που έχει καθιερωθεί στις 6 Μαρτίου.

Η δράση περιείχε πολλά στάδια. Οι μαθητές και μαθήτριες κλήθηκαν να ακολουθήσουν μια σειρά από οδηγίες κάθε φορά, ώστε να βιώσουν μια συγκεκριμένη συμπεριφορά.

Ταυτοχρόνως με τις συμπεριφορές, το ενδιαφέρον εστιάστηκε και στο πώς αισθάνονταν οι μαθητές/τριες μετά από κάθε άσκηση. Οι στόχοι ήταν να βιώσουν αρχικά την εμπιστοσύνη στο πρόσωπο των συμμαθητών τους, να βρεθούν σε καταστάσεις που βιώνονται στα πλαίσια της ενδοσχολικής βίας, αλλά και να αποφορτιστούν με μια μεγάλη αγκαλιά που μας φέρνει όλους κοντά.

Τα συμπεράσματα ήταν πολλά, όπως και τα συναισθήματα που βίωσαν οι μαθητές. Οι ψυχοκινητικές ασκήσεις πραγματοποιήθηκαν σε μια προσπάθεια που κάνει το σχολείο αλλά και όλη η σχολική κοινότητα στη διαχείριση των διενέξεων και στην εξάλειψη περιστατικών ενδοσχολικής βίας, που δε συνάδουν με το σχολικό πλαίσιο αλλά και τις αρχές και αξίες της εκπαίδευσης.

 

6 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

 

Τη Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024 πραγματοποιήθηκε βιωματική δραστηριότητα με τα δύο Τμήματα της Ε΄ τάξης και την ψυχολόγο, κα Μανδαλοπούλου Δέσποινα, στα πλαίσια της ημέρας κατά της βίας στα σχολεία που έχει καθιερωθεί στις 6 Μαρτίου.

Η δράση περιείχε πολλά στάδια. Οι μαθητές και μαθήτριες κλήθηκαν να ακολουθήσουν μια σειρά από οδηγίες κάθε φορά, ώστε να βιώσουν μια συγκεκριμένη συμπεριφορά.

Ταυτοχρόνως με τις συμπεριφορές, το ενδιαφέρον εστιάστηκε και στο πώς αισθάνονταν οι μαθητές/τριες μετά από κάθε άσκηση. Οι στόχοι ήταν να βιώσουν αρχικά την εμπιστοσύνη στο πρόσωπο των συμμαθητών τους, να βρεθούν σε καταστάσεις που βιώνονται στα πλαίσια της ενδοσχολικής βίας, αλλά και να αποφορτιστούν με μια μεγάλη αγκαλιά που μας φέρνει όλους κοντά.

Τα συμπεράσματα ήταν πολλά, όπως και τα συναισθήματα που βίωσαν οι μαθητές. Οι ψυχοκινητικές ασκήσεις πραγματοποιήθηκαν σε μια προσπάθεια που κάνει το σχολείο αλλά και όλη η σχολική κοινότητα στη διαχείριση των διενέξεων και στην εξάλειψη περιστατικών ενδοσχολικής βίας, που δε συνάδουν με το σχολικό πλαίσιο αλλά και τις αρχές και αξίες της εκπαίδευσης.